Belangrijke 4e speelronde F- competitie zorgt voor spektakel

06-11-2007

Gisteren vond de 4e speelronde van de F- competitie plaats. Er stond voor alle teams een belangrijke wedstrijd te wachten. Koploper Manchester United moest het opnemen tegen de nummer acht op de ranglijst, PSV. Laatstgenoemde ploeg had de punten hard nodig om niet verder achterop te raken. Ook bood het wedstrijdprogramma het duel tussen de nummer twee Ajax en nummer drie Leeds United. Daarnaast nam Feyenoord het op tegen Celtic. Beide ploegen stonden voorafgaand aan deze speelronde op drie punten en hadden dus het grootste belang om een overwinning te behalen. De laatste ontmoeting was die tussen Liverpool en Real Madrid, respectievelijk de nummers vier en vijf. Gezien het bovenstaande kon deze 4e speelronde wel eens een hele belangrijke zijn met het oog op het verdere verloop van de competitie voor de acht topploegen.

PSV- coach Ronald Hulzink vertelde de op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd dat hij kansen zag om koplopen Manchester United te verslaan. Hij had een goed beeld gekregen van de ploeg door contact te zoeken met de coaches van de clubs die eerder tegen de Engelsen hadden gespeeld. Manager Ben Storteler had hier echter kennis van genomen en daarom de opstelling op enkele plekken gewijzigd om een verrassingseffect te creëren. Dit zorgde voor een open wedstrijd met snelle uitbraken van beide teams. Uiteindelijk trok Manchester aan het langste eind. Het won met 8-1.

Ajax en Leeds United lieten zien waarom zij de nummers twee en drie van de ranglijst waren. Goed voetbal en een flinke dosis inzet waren de ingrediënten voor een aantrekkelijke wedstrijd dat het publiek te zien kreeg. Zowel Ajax als Leeds wilden aansluiting houden met de top van de ranglijst. Beide ploegen hadden dan ook maar één opdracht van hun coaches meegekregen: WINNEN!!!!  Ajax voldeed aan deze opdracht door met 5-2 te winnen. Leeds zakt door de nederlaag twee plaatsen

Op het derde veld speelde Feyenoord haar thuiswedstrijd tegen Celtic. Vanwege een andere wedstrijd in de Kuip moest er uitgeweken worden naar sportpark Den Elshof. Het veld was door regenbuien eerder deze week niet in een al te beste staat. Door het harde werken dat beide ploegen deden zorgde er echter voor dat er een mooie pot op de ´mat´ werd gelegd.

Zowel Celtic als Feyenoord knokte voor elke meter. Doordat Celtic iets zorgvuldiger was in de afronding, won het met 3-0.

De Koninklijke uit Madrid trad in deze ronde van de F- competitie aan tegen Liverpool, dat door de tabloids het stempel van favoriet kreeg opgedrukt. Laatste ploeg pakte vorige week zijn eerste overwinning en wilde deze prestatie herhalen. Real Madrid, dat tot nu toe de meeste doelpunten wist te maken, was uitermate gemotiveerd door hetgeen de kranten schreven. Beide ploegen begonnen ontketend aan de wedstrijd. Vele doelpunten waren het gevolg. Real wist zes maal het net te vinden en won dit duel. Liverpool maakte namelijk drie doelpunten minder.

Of de kaarten werkelijk geschud zijn, zal moeten blijken in de komende speelronden. Het zal enorm spannend worden. Kom daarom eens een kijkje nemen op a.s. woensdag, wanneer de 5e ronde plaats heeft. De aftrap bij alle wedstrijden zal om 18.00 zijn. Tot dan!!!!!!!!!!!!

Uitslagen, standen en overig nieuws kunt u vinden via: Jeugd> Algemeen> Fwoensdagcomp. Of klik hier