Grol en RKZVC spelen gelijk

09-09-2023

RKZVC – Grol 2 – 2

In korte tijd spelen Grol en RKZVC drie keer tegen elkaar. De 1e keer was op het keitoernooi in Lichtenvoorde en toen won Grol met 0 – 3. Straks op zondag 8 oktober speelt men in Groenlo voor de competitie tegen elkaar. Op zaterdag 9 september speelde Grol in Zieuwent voor de beker.

Door de hitte was het sportpark matig bezocht en was het voor de spelers een uitputtingsslag. Het werd daarom wellicht geen hoogstaande wedstrijd. Bij vlagen waren er mooie combinaties en aanvallen te zien, maar over het algemeen werd de bal veel rondgespeeld zonder echt gevaarlijk te worden. Desondanks een goede test op weg naar de competitie.

Grol begon met de drie broers Riteco in de basis en liet RKZVC in het begin het spel maken. De eerste kansen waren dan ook voor RKZVC. Na fout uitverdedigen schoot RKZVC op doel en kon Mart Willemsen de bal van de lijn halen. Uit een hoekschop kon RKZVC zo doorlopen naar het doel van Grol en de bal werd onder uit de hoek getikt door Nick Oude Luttikhuis. Na weer een hoekschop van RKZVC was het echter Grol die met een counter uit het boekje de eerste echte aanval opzette. Kjell Riteco speelde de bal diep op broer Tycho, die de verdediging van RKZVC eruit liep, de bal laag voorgaf en Jordy Schutten kon vervolgens laag binnen schieten: 0 – 1.

Na dit doelpunt kreeg Grol het heft meer in handen en was het het meest in balbezit. Dit leverde echter geen kansen meer op in de eerste helft. Wel moest Nick nog twee keer redding brengen.

In de tweede helft hadden beide teams de nodige kansen. Grol startte met een gevaarlijk afstandsschot van Tycho Riteco die door de keeper werd overgetikt. Daarna kwam RKZVC op gelijke hoogte door een ietwat makkelijk gegeven penalty. Sjors Storkhorst schoot binnen: 1 – 1. Mark Hietland kwam vervolgens net niet hoog genoeg bij een prachtige voorzet en kopte in vrije positie over. Na een wissel aan Grolkant stond het nog niet helemaal goed en kwam men op achterstand. Een bal werd diep gegeven op Björn Doppen die eenvoudig langs Nick heen kon schieten: 2 – 1. Maar Grol zette dit een minuut later gelijk weer recht. Uit een aanval over links kwam Jordy Schutten dicht bij het doel en schoot de bal geplaatst langs de keeper in het zijnet: 2 – 2.

Het laatste half uur was rommelig, met veel kleine overtredingen en daardoor veel spelonderbrekingen. Er werd niet meer gescoord en derhalve een punt voor zowel Grol als RKZVC.

Zondag 17 september om 14.30 uur speelt Grol de derde bekerwedstrijd thuis tegen Vorden. De eerste twee ploegen gaan door. Grol heeft aan een gelijkspel voldoende en eventueel een kleine nederlaag.

Stand beker:

Grol 2 – 4
RKZVC 2 – 4
FC Zutphen 2 – 3
Vorden 2 – 0

Scoreverloop:

16e min. 0 – 1 Jordy Schutten
51e min. 1 – 1 Sjors Stokhorst (penalty)
59e min. 1 – 2 Björn Doppen
60e min. 2 – 2 Jordy schutten

Basisopstelling Grol:

Nick Oude Luttikhuis, Max de Vries, Kaj Riteco, Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Mart Willemsen, Tiem Rots, Jordy Schutten, Tycho Riteco, Titus Hoffman en Mark Hietland.

Invallers:

Mick Wissink, Siebe Lantink en Thiemo Wessels.

Arbitraal trio:

Wijnand Rutgers, Romy Vermeer en Cindy Scholthof.