Harry Paf uitgezwaaid met erelidmaatschap en Koninklijke hulde

Tekst: Henri Walterbos

Foto's: Sanne Waenink

Lid in de Orde van Oranje Nassau en Erelid Grol

“Volkomen terecht,” “Meer dan verdiend.” Uitingen van gelijke strekking vielen Harry Paf (71) maandagavond ten deel in sportcafé Den Elshof nadat Locoburgemeester Jos Hoenderboom Paf had toegesproken en eindigde met de woorden ‘het heeft zijne Majesteit de Koning behaagd….’ Harry Paf was even daarvoor ook al toegesproken door Grol-voorzitter Stan Raben die de zojuist tijdens de algemene ledenvergadering afgetreden vicevoorzitter prees en bedankte voor zijn grote inzet en verdiensten voor ‘de Grol’, naast zijn jaren als voorzitter van Grolse Boys. Goed genoeg voor een benoeming tot Erelid, gepaard gaande met een groot applaus vanuit de ledenvergadering.

Voorzitter Stan Raben en Harry Paf.

Paf speelde samen met voormalig Grol-voorzitter Hans Scheinck een belangrijke en misschien wel bepalende rol in de succesvolle fusie tussen sv Grol en Grolse Boys en het traject hieraan voorafgaand. Paf wordt alom beschouwd als een groot motivator en verbinder pur sang.

Na de lovende woorden uit eigen gelederen deed Locoburgemeester Jos Hoenderboom hier nog een schepje bovenop en mocht deze hem uit naam van de Koning de versierselen opspelden, behorende bij de titel Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Harry Paf met echtgenote en locoburgemeester Jos Hoenderboom.

Bijzondere verdiensten

Harry Paf ontvangt de Koninklijke onderscheiding voor zijn vele vrijwilligerswerk in het sportleven van Groenlo, naast zijn uitgebreide activiteiten voor Scholengemeenschap Marianum waar Paf vele jaren werkzaam was. Paf is jarenlang voorzitter geweest van Volleybalvereniging Grol. Vanuit het bestuur bediende hij de leden van de volleybalvereniging, de verschillende commissies en hij was aanspreekpunt richting de Nevobo. Van 2009 tot 2020 is Paf 11 jaar voorzitter geweest van voetbalvereniging Grolse Boys. Aan het eind van die periode heeft hij een belangrijke rol gespeeld bij de fusie van de Grolse Boys met de s.v. Grol. Naast het behartigen van de normale gang van zaken heeft dit intensieve proces geresulteerd in een definitieve fusie. Mede door zijn inzet heeft het voetbal in Groenlo een positieve impuls gekregen. Hij was sinds de fusie vicevoorzitter maar stopt nu met zijn bestuurlijk werk. Wel blijft Paf zich op verschillende manieren inzetten voor de vereniging.