Na uitstekende 2e helft winst Grol bij Stevo

15-10-2023

Stevo - Grol 1 - 2

Vierde doelpunt in vier wedstrijden voor Luc Berentsen

Op zondag 15 oktober speelde Grol uit in Geesteren tegen Stevo. Net als Grol is Stevo ook via een kampioenschap in de 2e klasse vorig seizoen in de 1e klasse gekomen. Het werd een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was matig waarin Stevo de beste kansen kreeg. Stevo kwam via een penalty op voorsprong. In blessuretijd van de eerste helft wist Mick Wissink de gelijkmaker aan te tekenen. In de tweede helft schakelde Grol een tandje bij en had het minimaal vijf of zes keer kunnen scoren. Door uitstekend keeperswerk van Bas Beernink, bleef het echter bij één treffer van Luc Berentsen. Een 1 – 2 overwinning derhalve voor Grol dat goede zaken doet en hiermee naar de 4e plaats in 1H stijgt.

Grol startte zonder de vaste krachten Nick Oude Luttikhuis, Mike Kempers en Rico Lammerdink. Daardoor maakte Chiel Klein Avinck zijn keepersdebuut voor Grol 1 in de competitie en begonnen Roel Bruins en Mick Wissink in de basis. Chiel keepte een verdienstelijke wedstrijd, waarin hij niet al te veel te doen had, maar tweemaal goed redding bracht en vaak op tijd naar voren stapte om de aanvallen van Stevo eruit te halen. Hij moest voor de eerste keer na een kwartier in actie komen, toen Wouter Pillen ongelukkig hands maakte in zijn eigen 16-meter, en Grol een penalty tegen kreeg. Deze werd via de handen van Chiel laag in de hoek geschoten door Joes Masselink: 1 – 0.

Daarna had Stevo gelijk de kans op 2 – 0, maar het schot ging naast. De kansen voor Grol waren spaarzaam. Stevo liet zich regelmatig inzakken en gaf weinig ruimte weg. De grootste kans was voor Tiem Rots, maar zijn inzet werd miraculeus gered door Bas Beernink, de keeper van Stevo. Even later een kans voor Jordy Schutten. Daarna nog een kans voor Grol na een half uur uit een hoekschop: Luc Berentsen verlengde de bal via zijn hoofd net voorlangs het doel. Daarna leek Stevo dan alsnog de 2 – 0 te maken. Onnodig balverlies resulteerde in een vrije schietkans vanaf de 16-meter, maar gelukkig ging het schot recht op Chiel af. Grol leek met een 1 – 0 achterstand te gaan rusten, maar in de 3e minuut van de blessuretijd kreeg Grol nog een hoekschop. De bal kwam uiteindelijk voor de voeten van Mick Wissink, die technisch mooi en hard de bal binnenschoot: 1 – 1.

In de 2e helft was er een duidelijk ander Grol te zien. Alhoewel Stevo direkt na de aftrap al een grote kans had, gaf Grol daarna niets meer weg. Het werd een echte teamprestatie, waarbij iedereen een dikke voldoende scoorde, en er met name veel inzet werd getoond, met bij vlagen snelle mooie combinaties. De meeste duels werden gewonnen en men creëerde voor zichzelf minimaal vijf tot zes grote kansen. Roel Bruins pakte veel ballen af van Stevo, Mart Willemsen was verdedigend sterk en Tiem Rots maakte goede acties. De meeste kansen ontstonden via links waarbij via Kjell Riteco de aanval begon en Tycho Riteco menig gevaarlijke bal voorgaf. Een volley van Mick Wissink ging net naast. Een geplaatst schot van Mick in de hoek werd door Bas Beernink met de voet eruit getikt. De rebound van Jordy Schutten ging naast.  En een hele grote kans voor Luc Berentsen, maar zijn kopbal van 5 meter afstand na een voorzet van Tycho ging net naast. Uiteindelijk kwam Grol toch op voorsprong. Hiervoor was wel een fout in de verdediging van Stevo nodig, waardoor Luc Berentsen oog in oog kwam met de keeper. Luc schoot via de voeten van de keeper binnen: 1 – 2.

Daarna had Grol nog een groot aantal kansen op een grotere winst. Tycho Riteco had zelf kunnen scoren na een mooie actie en voorzet van Tiem Rots, maar zijn schot kwam op de keeper, en de rebound van Mick Wissink ging naast. Tot in de laatste minuut bleef het spannend. Luc schoot nog op de keeper. En Tycho ging in de counter vanaf eigen helft alleen op de keeper af, maar kreeg uiteindelijk de bal niet langs de keeper. En de laatste kans was voor Tiem Rots, maar andermaal stond Bas Beernink in de weg.

Ondanks een spervuur aan kansen, bleef het dus bij slechts 1 – 2. Desondanks een mooie en belangrijke driepunter in de 1e klasse H voor Grol.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
14e min. 1 - 0 Joes Masselink (penalty)
45+3e min. 1 - 1 Mick Wissink
76e min. 1 - 2 Luc Berentsen

Scheidsrechter: Semih Kiremit

Geel: Mart Willemsen, Kjell Riteco en Luc Berentsen van Grol en 1x Stevo.

Opstelling Grol:
Chiel Klein Avinck, Mark Hietland, Mart Willemsen, Wouter Pillen, Kjell Riteco, Mick Wissink, Roel Bruins, Tiem Rots, Luc Berentsen, Tycho Riteco en Jordy Schutten (81. Titus Hoffman).

Programma Grol

Zondag 22 oktober 14.30 uur Grol - Unisson (beker)
Dinsdag 24 oktober 20.15 uur Grol - Varsseveld (Achtherhoekcup) (onder voorbehoud)
Zaterdag 28 oktober 18.00 uur Grol - SVZW (competitie)