Grol onderuit tegen sterk SVZW

29-10-2023

Grol - SVZW 1 - 4

Na de bekernederlaag tegen 4e klasser Unisson had Grol 1 wat recht te zetten. Op zaterdag 28 oktober kwam het sterke SVZW uit Wierden op bezoek. Grol 1 startte, met Mark Hietland en Siebe Lantink in de verdediging, voortvarend. Na twee minuten lag het eerste doelpunt er al in. Een aanval over links belandde uiteindelijk bij Luc Berentsen die laag in de hoek de 1 – 0 scoorde. Maar SVZW zette dit snel recht, want drie minuten later was het al weer gelijk. Met een subtiel lobje werd de Grol-verdediging gepasseerd en kon Bas ter Hogt vervolgens de bal hard en laag langs Chiel Klein Avinck in het doel schieten: 1 – 1.

Wat volgde was een fase waarin SVZW, met onder andere de gevaarlijke aanvallers Frank Smit en Yessin Maskoul, steeds gevaarlijk de 16-meter van Grol in kwam. Een schot onder in de hoek werd door Chiel Klein Avinck knap weggetikt. Het was echter ook Chiel Klein Avinck die de 1 – 2 inleidde: door onnodig balverlies bij het uitverdedigen kon wederom Bas ter Hogt vanaf de achterlijn “eenvoudig“ binnen tikken. Daardoor brak Grol enigzins, want in de rest van de eerste helft was het SVZW die sterker was. Zonder echte kansen te krijgen echter, onder andere door goed verdedigend werk van Kjell Riteco. En het was zelfs Grol die een aantal malen gevaarlijk kon worden vanuit de hoekschoppen: een hakje ging net naast en een kopbal van Luc Berentsen werd door keeper Bram Muis overgetikt. Vlak voor rust werd een afgeslagen hoekschop ingeschoten en ging via een been van SVZW net over. Het geluk dat Grol nodig had in deze wedstrijd was helaas niet aanwezig. Aan de andere kant bracht Chiel Klein Avinck nog redding op een laag schot van Frank Smit die door de verdediging was gesoleerd. Ruststand derhalve 1 – 2.

In de tweede helft ging Grol op zoek naar de gelijkmaker, maar SVZW had met aanvoerder Robin de Jong centraal achterin de verdediging goed staan. Toch leek Grol loon naar werken te krijgen toen Jordy Schutten na een uur onderuit werd gelopen in de 16-meter. Maar scheidsrechter Remco Hoffmann zag hier helaas geen overtreding in. Het was dan ook een domper toen even later in plaats daarvan SVZW de wedstrijd besliste, waarbij Chiel in eerste instantie nog redding bracht na een lange rush van SVZW, maar in de rebound Jasper Groothuis de bal hard in de touwen schoot: 1 – 3. Daarna kwam Grol er niet meer aan te pas en had veel overtredingen nodig om SVZW tegen te houden. In blessuretijd werd het zelfs nog 1 – 4. Een perfect uitgespeelde counter, na balverlies voorin van Grol, werd simpel door Maarten Jansen binnengetikt.

SVZW bleek uiteindelijk een maatje te groot. Zij beschikken over sterke en goede spelers, die meer ervaring hebben op dit niveau. Grol zal nog moeten groeien in deze 1e klasse. Komende zaterdag staat de belangrijke uitwedstrijd tegen DOS ’37 in Vriezenveen op het programma.

Meer foto's van Stefan Kempers op onze Facebookpagina.

Zaterdag 4 november DOS’37 – Grol om 14.30 uur (competitie)
Dinsdag 7 november Grol – Varsseveld om 20.15 uur (Achterhoek Cup)
Weekend 11/12 november vrij
Zondag 19 november Dalfsen – Grol om 14.00 uur (competitie)

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
2e min. 1 - 0 Luc Berentsen
5e min. 1 - 1 Bas ter Hogt
12e min. 1 - 2 Bas ter Hogt
65e min. 1 - 3 Jasper Groothuis
92e min. 1 - 4 Maarten Jansen

Scheidsrechter: Remco Hoffmann

Geel: Jordy Schutten en Siebe Lantink van Grol en 1x SVZW

Opstelling:
Chiel Klein Avinck, Siebe Lantink, Mark Hietland, Wouter Pillen, Kjel Riteco, Rico Lammerdink, Jordy Schutten (68. Roel Bruins), Tiem Rots, Luc Berentsen, Mick Wissink (80. Titus Hoffman) en Tycho Riteco.

Uitslagen 1H

Grol - SVZW 1 - 4