In Memoriam Ferry Broshuis (1941-2023)

09-11-2023

Afgelopen dinsdag 7 november is ons lid Ferry Broshuis op 82-jarige leeftijd overleden.

Ferry is geboren op 9 januari 1941 en was lid van onze vereniging sinds 1 juni 1952.

Hij heeft op jonge leeftijd gevoetbald bij Grol maar deed dat, zoals hij altijd zelf verkondigde, op een laag niveau. Wel was hij een groot fan van ‘Oranje’ oftewel het Nederlands Elftal. Hij heeft veel wedstrijden van het Nederlands Elftal bezocht tijdens EK’s en WK’s in onder andere Duitsland, Engeland, Frankrijk, Oostenrijk/Zwitserland en Nederland/België.

In 1993 was hij een actief lid van de jubileumcommissie ‘75 jaar Sportvereniging Grol’ en in die functie heeft hij samen met wijlen Harrie blanken het herdenkings- c.q. jubileumboek ‘Een grote familie!’ geschreven. Vanaf 2009 heeft Ferry ook een aantal jaren gefungeerd als hoofdredacteur van het Clubblad van de Sportvereniging Grol. Daarnaast was Ferry vele malen ceremoniemeester bij jubilea en bij recepties vanwege een door Grol 1 behaald kampioenschap of andere feestelijke aangelegenheden.

Ferry was journalist en heeft 60 jaar lang de goed gelezen column ‘De Torenwachter’ in de Groenlose Gids geschreven. Verder heeft hij zich op vele terreinen verdienstelijk gemaakt voor Groenlo.

Ferry was getrouwd met zijn vrouw Anne Marie en samen hebben ze 3 kinderen en ook 5 kleinkinderen.

Ferry is 71 jaar lid geweest van de Grol en we zullen hem erg gaan missen.

Er is gelegenheid om de familie te condoleren op vrijdag 10 november tussen 18:30 en 19:30 uur bij City Lido in Groenlo. De crematie vindt plaats in besloten kring.

Wij wensen zijn echtgenote Anne Marie, de kinderen, kleinkinderen en partners veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Stan Raben, voorzitter