Grol 12 - DZC'68 8

26-11-2007

Grol 12 Cupfighters: The story continuous

Zaterdag 24 november begon voor menig speler van Grol 12 zoals iedere andere zaterdag. De een sliep zijn roes uit, de ander verrichtte nog een aantal werkzaamheden. Aan het begin van de middag, rond de klok van enen, arriveerden de eerste mannen van trainer Jan op het sportpark Den Elshof. Onder het genot van een bak koffie begon de eerste spanning te komen. Hoe zou deze tegenstander spelen? Op welke manier kunnen wij toeslaan? Vragen die na afloop van de wedstrijd het beste beantwoord konden worden. Een ding was duidelijk: het was erop of eronder tegen DZC'68 8 uit Doetinchem...

Rond kwart voor twee werd kleedkamer 8 opgezocht. De spanning was van de gezichten af te lezen. Er werd weinig gesproken. Niet veel later stonden de mannen op het veld. Er werd een zeer professionele warming-up afgewerkt, iets wat de tegenstander op het naastgelegen veld ook deden.

De scheidsrechter, in de persoon van de heer Bos, liet zijn fluit horen wat de aftrap van het duel betekende. Er werd door Grol afwachtend begonnen aan de wedstrijd, waardoor de eerste kansen voor DZC'68 8 waren. De wedstrijd was nog geen 5 minuten oud toen DZC'68 toesloeg. De bal werd vanaf de achterlijn terug gelegd waarna er vrij kon worden ingeschoten. Daarna had Grol door dat er 4-4-2 werd gespeeld door de gasten. Daardoor schoof Thijs door als verdedigende middenvelder en Björn naar de linksachter positie. Hierdoor kreeg Grol grip op de tegenstander en werd het doel van de tegenstander bestookt met ballen. Helaas was er een keeper die deze allen kon stoppen. De wedstrijd golfde op en neer en een doelpunt hing voor beide teams in de lucht. Het was de tegenstander die dat als eerste wist te doen en zo de 0-2 lieten aantekenen. Kort daarna werd er voor de rust gefloten.

In de rust werden er tactische wijzigingen doorgevoerd en werd er dusdanig op elkaar ingepraat, zodat er met z'n allen voor geknokt ging worden.

De tweede helft begon en de tegenstander was daarbij geen schim meer van het team dat er de eerste helft stond. Waarschijnlijk dachten ze de overwinning binnen te hebben. Grol begon beter en beter te voetballen. Hierdoor volgenden de kansen elkaar in hoog tempo op en was het Julian wie eindelijk het doel trof. Alles werd er aan gedaan om de aansluitingstreffer te vinden. Uiteindelijk kwam deze via Mark, die een corner in een keer in het doel wist te werken. Na 90 minuten stond er een eindstand van 2-2 op het scorebord. Dit betekende PENALTY'S.

De eerste werd genomen door DZC'68 en deze werd gemist. Hierna volgde onze aanvoerder Bas, maar hij miste ook. De daarop volgende van DZC werd ook gemist. Bart Lucassen nam de volgende en hij wist deze te benutten. De 3e serie werd begonnen met een treffer voor DZC. Niels Holkenborg miste helaas voor Grol. De stand was 1-1 na 6 genomen strafschoppen. De 4e voor DZC werd benut, waardoor Grol even geen fout kon permiteren. Maikel schoot de bal onberispelijk hard onderkant lat binnen, 2-2. De allesbeslissende ronde brak aan. De keeper van DZC nam hem, maar miste. Nu was het aan Julian om het karwei te klaren. Beheerst schoot hij binnen en daarmee was het behalen van de volgende ronde een feit! Wie dan de tegenstander wordt is nog niet bekend.