Grol weet kampioen WHC niet te verrassen

12-05-2024

Grol - WHC 0-4

Tekst en foto’s: Theo Huijskes

Het is de hoofdmacht van Sportvereniging Grol afgelopen zaterdagmiddag niet gelukt om koploper WHC op een nederlaag en zelfs niet op een gelijkspel te trakteren. De koploper, beter bekend als de Wezep - Hattemerbroek - Combinatie uit de gemeente Oldebroek, had op het sportpark Den Elshof in Groenlo aan één punt genoeg om de kampioenstitel in de Eerste klasse H van de KNVB in de wacht te slepen. Onder het toeziend oog van meer dan 1000 toeschouwers, waaronder een gigantisch grote horde WHC-supporters, wist de Overijsselse equipe met eveneens de clubkleuren blauw-wit een verdiende 0-4 overwinning te bewerkstelligen. Aangezien Grol de uitwedstrijd tegen de nu kersverse kampioen met 3-0 verloor, was de equipe van trainer/coach Philip Agteres in beide wedstrijden niet bij machte om daar een tegentreffer tegenover te zetten. Dat er derhalve na afloop op het hoofdterrein van Grol, en dat in het bijzijn van circa zevenhonderd supporters uit Oldebroek, een groots, met vuurwerk gepaard gaand kampioensfestijn losbrak, laat zich gemakkelijk raden. Kampioen worden met 52 wedstrijdpunten uit 22 gespeelde wedstrijden, en dat met nog twee wedstrijden te gaan, is bepaald geen sinecure!

In het verlengde van deze lovende teksten mag niet onvermeld blijven dat WHC een club is die de resultaten niet met alleen, binnen de club opgeleide spelers heeft bewerkstelligd. Dankzij een groot aantal sponsoren worden spelers uit de gehele regio aangetrokken om de club WHC op een zo hoog mogelijk podium te kunnen laten acteren. Een aanpak waarvoor Grol in haar ruim 100-jarig bestaan nog nooit heeft gekozen. Grol probeert het visitekaartje van de club zo hoog mogelijk te laten voetballen, maar dit op de eerste plaats met in eigen huis opgeleide spelers, in beperkte mate aangevuld met enkele spelers uit de directe regio, die alleen een kleine reiskostenvergoeding kunnen declareren voor het bezoeken van trainingen en wedstrijden.

Tegen WHC ging Grol, dat geen beroep kon doen op onder anderen de geblesseerde of anderszins afwezige spelers Mart Willemsen, Mike Kempers, Siebe Lantink en Kai Riteco, van start in een 5-3-2 formatie. Maar de uitwerking hiervan maakte zowel in het eerste als in het tweede bedrijf van de wedstrijd geen indruk op tegenstander WHC.

Met nog twee wedstrijden te gaan, zal Grol alles in het werk stellen om in ieder geval de nacompetitie met als doel een verlenging van het verblijf in de eerste klasse te bewerkstelligen. Dit zal gerealiseerd moeten worden in de uitwedstrijd tegen DZC 68 uit Doetinchem en in de thuiswedstrijd tegen Hulzense Boys uit Nijverdal.

Opstelling Grol tegen WHC:

Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Yaluca Meusert, Wouter Pillen, Max de Vries, en Kjell Riteco;
Midden: Sem Brummelaar, Rico Lammerdink (78e Jordy Schutten) en Tiem Rots (68e Titus Hoffman);
Voor: Mark Hietland (72e Roel Bruins), Luc Berentsen en Tycho Riteco (68e Mick Wissink).

Arbitraal trio

Scheidsrechter: Jarno Schoonhoven;
Neutrale assistent-scheidsrechters: Kiran Lendering Colin Korten.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop: