Grol 1 pakt laatste strohalm voor klassebehoud

Grol – Hulzense Boys 3 – 1

Tekst: Theo Huijskes
Foto’s: Marcel Houwer

In een spectaculair duel, ten aanschouwen van een talrijk publiek, heeft Grol de laatste strohalm gepakt voor klassebehoud in de eerste klasse van de KNVB. Op het sfeervolle sportpark Den Elshof was aan alles en iedereen te zien en te horen dat er sprake was van een wedstrijd, waarbij er voor beide ploegen veel op het spel stond. Met ondersteuning van een kleurrijk vuurwerk, afgeschoten door de altijd bijzonder enthousiaste Supportersclub van Grol, werd er invulling gegeven aan een duel, waarbij door beide teams gebruik werd gemaakt van alle denkbare ingrediënten. Dit laatste was van toepassing op het totale wedstrijdverloop, waarbij Grol na 45 minuten ging rusten met een pijnlijke 0-1 achterstand en vervolgens de veel kracht kostende partij voetbal na 90 minuten wist af te sluiten met een puike 3-1 overwinning.

De equipe van trainer/coach Philip Agteres, bijgestaan door zijn assistenten, heeft derhalve de succesvolle einduitslag met name te danken aan de aan de dag gelegde teamprestatie. In alle linies werd gedurende de volle 90 minuten alles uit de kast getrokken ten faveure van een goed eindresultaat. Een en ander verdient niet alleen een groot compliment, maar moet tegelijkertijd worden aangegrepen voor het succesvol afwerken van het eindtraject met behoud van het klassebehoud als einddoel. Dat traject gaat in het komende weekend van start met de uitwedstrijd tegen SC Woezik in Wijchen. Het is nog niet bekend of deze wedstrijd op zaterdag dan wel op zondag zal worden gespeeld.

Winst behaald dankzij een spectaculaire tweede helft

De wedstrijd tegen Hulzense Boys ging in het eerste kwartier van start met diverse doelkansen over een weer. Grol had daarbij de nodige pech bij de afronding van de zogenoemde tweede bal. Daar wist de in Nijverdal gehuisveste tegenstander na 26 minuten van te profiteren. Het was daarbij Sander Kamphuis, die voor een fortuinlijke 0-1 voorsprong zorgde. Als gevolg van deze tegenvaller werd Grol nog eens extra wakker geschud. Dit kwam mede tot uiting bij een aantal verrassende acties van ‘Voetballer van het jaar’ Tycho Riteco, die na enkele rushes het geluk niet mee had om Grol de gelijkmaker te bezorgen.

Het siert vervolgens de Grolequipe dat dat men, voorzien van extra frisse inspiratie, uit de kleedkamer kwam om een succesvolle invulling te geven aan een spannend en spectaculair tweede bedrijf van een boeiend voetbalduel. Hierbij was het middenvelder Tiem Rots die voor twee fraaie doelpunten zorgde en daarbij een 1-1 stand alsmede een 3-1 eindstand liet aantekenen. Daarbij niet onvermeld latende dat topscorer Luc Berentsen tussentijds met een fraaie goal de 2-1 voorsprong voor zijn rekening nam.

Al met al een verdiende overwinning voor de Grolequipe, die onder het oog van onder anderen vele RKZVC-supporters, waaronder hoofdtrainer Arjen Nijman uit Lichtenvoorde, in het nieuwe seizoen 2024-2025 aan het trainersroer bij Grol staande, zich opmaakt voor de nacompetitie met als doel behoud van het eerste klasse-schap!

Zaterdag 1 of Zondag 2 juni 1e ronde nacompetitie Woezik – Grol

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
27e min. 0 – 1 Sander Kamphuis
53e min. 1 – 1 Tiem Rots
58e min. 2 – 1 Luc Berentsen
66e min. 3 – 1 Tiem Rots

Scheidsrechter:
Delphin de Graaf uit Harderwijk

Gele kaarten:
Luc Berentsen, Mark Hietland en Kjell Riteco van Grol en Aron Pouls, Leco Bruinsman en Daan Loeve van Hulzense Boys

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Yaluca Meusert, Sem Brummelaar (50. Kaj Riteco), Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Mark Hietland, Luc Berentsen, Tiem Rots (82. Titus Hoffman), Tycho Riteco, Siebe Lantink (78. Jordy Schutten) en Max de Vries.

Uitslagen 1H

Grol – Hulzense Boys 3 – 1
WHC – DZC ’68 1 – 0
Dalfsen – Sparta E. 0 – 8