Sponsoravond Marveldtoernooi andermaal een groot succes

07-06-2024

Met Frank Evenblij en Erik Dijkstra als presentatoren

Tekst: Theo Huijskes
Foto’s: Marcel Houwer

GROENLO - Ook de 34e editie van het nationaal en internationaal, door jong en oud omarmde, wereld breed bekende Marveldtoernooi van S.V. Grol ging afgelopen donderdagavond van start met de inmiddels niet alleen in Groenlo, maar ook ver daarbuiten immens populaire sponsoravond. In een andermaal tot een gezellige, tevens kleurrijke theaterzaal omgebouwde sporthal Den Elshof hadden zich een recordaantal, in dit geval circa vijf- tot zeshonderd belangstellenden verzameld. Naast vele genodigden voornamelijk sponsoren met introducees, die ook deze keer een bijzonder gevarieerde avond kregen aangeboden. Het gebeuren, voorafgaande aan het driedaagse voetbaltoernooi, werd ditmaal gepresenteerd door het duo Frank Evenblij en Erik Dijkstra, onder andere bekend van de Bureau Sport Podcast en diverse tv- en radio-optredens.

S.V. Grol telt circa driehonderd sponsoren
In zijn welkomstwoord ging Marco Frank, voorzitter van het bestuur Internationaal Marveldtoernooi, uitvoerig in op het reeds lange bestaan van het toernooi. Daarnaast maakte Frank bij de officiële opening melding van het feit dat het deze keer de vijftiende sponsoravond betrof, die in 2010 voor het eerst werd gehouden met Johan Derksen als een prominente gastspreker. Daarnaast werd de in een kleurrijke entourage gezeten genodigden meegedeeld dat de grote voetbalfamilie Grol maar liefst driehonderd sponsoren telt en dat 35 jaar Internationaal Marveldtoernooi gepaard is gegaan met een invasie van in totaal maar liefst tachtig ploegen uit de gehele wereld. Vervolgens waren het Frank Evenblij en Erik Dijkstra, die het podium in beslag namen voor een avondvullend programma, dat bol stond van talrijke interviews, afgewisseld met de meest ludieke filmbeelden van het vaderlandse voetbal. Naast dat onder anderen Stan Raben, voorzitter S.V. Grol, Matthijs Roorda, voorzitter van de BC S.V. Grol en Hiljon te Boome, voorzitter van het Commercieel Team S.V. Grol aan de tand werd gevoeld, mocht Dirk Tuinte als behartiger van de Grol-accommodatie een door de Businessclub aangeboden cheque t.w.v. tienduizend euro in ontvangst nemen ten behoeve van een opknapbeurt van de velden 3 en 4.

Grolsch Bierbrouwerij houdt traditie in stand
Naast een uitvoerige, in alle opzichten min of meer verrassende presentatie van de nieuwe hoofdsponsor, in dit geval Bouwbedrijf De Driehoek uit Groenlo, waaraan inmiddels in een afzonderlijk artikel uitvoerig aandacht is besteed, kwamen ook tal van andere, tevens interessante zaken aan de orde. Zo werden een aantal aanwezige sponsoren op een meer dan ludieke wijze geïnterviewd door het duo Evenblij-Dijkstra en werd het scheidsrechterwereldje in dit land uitvoerig in het licht gezet. Daarbij was het de aanwezige scheidsrechter Betaal Voetbal Alex Bos, tevens leidsman tijdens het driedaagse toernooi in Groenlo, die op de lyrische pijnbank van het interviewende duo Evenblij-Dijkstra werd gelegd. Een en ander had tot gevolg dat er al met al sprake was een in alle opzichten bijzonder succesvolle sponsoravond. Een in alle opzichten gezellig spektakel, waarbij ook deze keer de anno 2024 nog altijd populaire Grolsch-beugel oftewel de in Grolkringen aangemerkte ‘Halve Liter’, aangeboden door sponsor Koninklijke Grolsch Bierbrouwerij, weer hoogtij vierde, anders gezegd centraal stond. Het mag dan ook niet als opmerkelijk worden aangemerkt dat na afloop van het officiële gedeelte het nog lange tijd bijzonder gezellig bleef in het eigen Sportcafé Den Elshof van de Groenlose voetbalvereniging.