Grol JO8-2 pakt de winst op het jeugdtoernooi in Eibergen

08-06-2024

Afgelopen zaterdag 8 juni, vond er naast het Marveld toernooi, nog een heel belangrijk toernooi plaats. Grol Jo8-2 speelde het 72e jeugdtoernooi in Eibergen.

Op de velden van FC Eibergen speelde JO8-2 tegen o.a. de Tukkers, Trias en FC Eibergen Geel en Rood.

De eerste wedstrijd waren de jongens nog niet helemaal wakker, na een 1-0 voorsprong werd het al snel 1-1. Maar ‘s morgensvroeg tegen de Tukkers is ook altijd moeilijk 😉. Uiteindelijk wonnen ze deze pot met 3-1. Toen de jongens warm gespeeld waren, werd de volgende tegenstander vastgezet op eigen helft. Met 14-0 werd FC Trias verslagen. In deze wedstrijd scoorde Daan meerdere hattricks en stond de verdediging heel straks met Sill, Sep en Otis.
De belangrijkste wedstrijd, na alles gewonnen te hebben, was tegen de nummer 2 van dat moment, FC Eibergen Geel. Na een 1-0 achterstand gooide de jongens de spanning van hun af en wonnen ze overtuigd met 1-6.
De laatste wedstrijd was het moeilijkst tegen FC Eibergen Rood, het leek een 0-0 score te worden. Vaste keeper Tren wist wederom alle ballen uit het goal te houden. Gelukkig wisten de jongens in de laatste minuten nog drie keer te scoren met de fantastische goals van Lenn.
Deze toernooiwinst is mede te danken aan gastspeler Tiem, het leek alsof hij al jaren in jongens onder de 8-2 speelde.

In vier wedstrijden van 20 minuten wisten de jongens maar liefst 26 doelpunten te maken en slechts 2 tegen te krijgen. Het mag duidelijk zijn dat ze Poule wonnen en de prachtige beker mee naar Groenlo namen!