Ajax wint F- woensdagcompetitie

23-12-2007

Afgelopen woensdag vonden de finalewedstrijden in het kader van de

F- woensdagcompetitie plaats. Op een ijskoud sportpark waren de toeschouwers in grote getale toegestroomd om de talenten van Manchester United, Ajax, Real Madrid, Celtic, Liverpool, Feyenoord, PSV en Leeds United aan te moedigen. In een zenuwslopende wedstrijd om de eerste en tweede plaats had Ajax het betere van het spel en dit vertaalde zich in een verdiende overwinning voor de Amsterdammers.

Manchester United had veel moeite met het bevroren veld. Ajax leek hiervan geen last te ondervinden. Verwonderlijk is dit geenszins. Normaalgesproken spelen de Engelsen op een uitstekend veld in hun prachtige stadion Old Trafford. Ajax moet het daarentegen doen op een ‘knollenveld’ dat in hun Arena ligt en is dus gewend om wedstrijden onder dergelijke omstandigheden te spelen. Ajax opende dan ook fabuleus en wist vrij snel te scoren. Manchester leek onder de indruk van het spel van Ajax en kon het eigen niveau niet halen. Wel deden de spelers hun stinkende best om de achterstand goed te maken, maar daar slaagde men niet in. Toen het laatste fluitsignaal klonk, stond de 4-1 stand in het voordeel van Ajax op het scorebord. Dit resulteerde in een groot feest bij zowel de spelers als de fanatieke aanhang van de club

De wedstrijd om de derde en vierde plaats ging tussen Real Madrid en Celtic. Celtic was superieur in dit duel en wist maar liefst dertien keer te scoren. Real wist hier één goal tegenover te zetten. Uitslag: 13-1

De vijfde plaats ging naar Liverpool. De Engelse ploeg wist Feyenoord in een spannend duel met 2-0 te verslaan

In de strijd om plaats zeven speelden PSV en Leeds United tegen elkaar. In een open wedstrijd was de stand na 40 minuten 0-0. Leeds was beter in het nemen van de strafschoppen en legde daardoor beslag op plek zeven.

Na de wedstrijden volgde in de kantine de prijsuitreiking. Voordat dat werd overgegaan tot het uitreiken van de wisselbeker aan Ajax werden er eerst een aantal mensen bedankt voor hun hulp bij de F- woensdagcompetitie. Dank ging uit naar: de leiders van de teams, de mensen va de ranja, mevrouw Hartman voor het wassen van de shirts, de woensdaggroep voor het klaarzetten van de doeltjes en naar vele anderen die betrokken waren bij het fantastische evenement. Daarnaast werden er prijzen uitgereikt aan de beste spelers en leider van deze editie. Gedurende negen weken was er door een commissie gekeken naar o.a. de inzet van de spelers, de omgang, techniek en spelvreugde. Daaruit kwamen de volgende spelers naar voren: Tim Bomers (beste keeper), Olaf Wicherink (beste verdediger), Mika Roeterdink (beste middenvelder) en Ties Klein Gunnewiek (beste aanvaller). De prijs voor coach van het jaar ging naar Rudi Everink, trainer van Real Madrid. Toen dit allemaal gebeurd was, kwam het grote moment voor de spelers van Ajax. Uit de handen van toernooi- directeur Dennis Pasman werd de beker in ontvangst genomen. Nadat iedereen de mogelijkheid had gehad om de kampioenen op de foto te zetten, was het tijd voor alle spelers om naar huis af te reizen.

Via deze weg wil de organisatie iedereen bedanken voor zijn/ haar inzet, op welke manier dan ook en hopelijk zien we jullie allemaal terug tijdens de F- woensdagcompetitie in het voorjaar van 2008.