Grol 1 pakt drie punten tegen Voorwaarts Twello 1

13-10-2024

Voorwaarts - Grol 1 - 3

Met vier punten uit drie wedstrijden, 1x winst, 1x verlies en 1x gelijk, zit Grol 1 op het kantelpunt van de 2e klasse F. Om mee te blijven doen bovenin, moest tegen Voorwaarts, met slechts één punt uit drie wedstrijden, gewonnen worden.

De toeloop naar de wedstrijd verliep niet vlekkeloos, want de spelersbus arriveerde te laat in Twello, waardoor de wedstrijd een kwartier later dan gepland begon. Desondanks startte Grol 1 wel goed met een 0 – 1 voorsprong, door een prachtig kopdoelpunt van Mark Hietland, die er onderkant lat in ging, na een vrije trap van Tiem Rots. Halverwege de eerste helft was het Tiem Rots, die een goede wedstrijd speelde, zelf die op doel schoot, na een voorzet van Tycho Riteco, maar de bal werd uit de bovenhoek getikt door keeper Yoël Finke. Ondanks deze kansen was de eerste helft niet goed, Grol gaf te veel ruimte weg, waardoor Voorwaarts ook diversen kansen kreeg. Na een half uur leverde dit de gelijkmaker op, waarbij de bal strak werd voorgebracht, aangenomen door Tristan Beukers en strak werd ingeschoten. Grol kreeg deze ruimte ook, maar deed er te weinig mee, doordat de eindpasses niet aankwamen of de bal te ver van de voet sprong. Ruststand derhalve 1 – 1.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

In de tweede helft kwamen Kjell Riteco en Tyn Brockötter er in, werd de verdediging wat omgezet en speelde Grol gretiger en met meer strijd. Geleidelijk aan kreeg Grol meer controle over de wedstrijd en werden er geen kansen meer weggegeven. Verder dan enkele afstandsschoten kwam Voorwaarts niet meer. Na een uur spelen leverde dit de voorsprong op, via een familie Riteco aanval: Kaj speelde in op Kjell, die vervolgens Tycho aanspeelde. Zijn lage voorzet werd door Luc Berentsen in een vloeiende beweging met links binnen geschoven: 1 – 2. Vijf minuten later was het wederom Luc die scoorde: Luc torende hoog boven iedereen uit en kopte de hoekschop van Tiem Rots binnen: 1 – 3. Deze voorsprong had nog hoger uit kunnen vallen, maar een poeier van Tyn Brockötter ging recht op de keeper af, een afstandsschot van Luc Berentsen werd door Yoël Finke uit de bovenhoek getikt, en een kopbal van Luc ging net over.

Eindelijk een wedstrijd waarbij Grol in de tweede helft beter is gaan voetballen en waarbij de voorsprong solide over de streep werd getrokken. Hierdoor staat Grol 1 nu op een gedeeld derde plaats. Een mooie opsteker voor de komende thuiswedstrijd tegen Varsseveld op zondag 20 oktober. Op dinsdag 15 oktober speelt Grol in Haaksbergen tegen HSC ’21 voor de Achterhoekcup.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
10e min. 0 – 1 Mark Hietland
26e min. 1 – 1 Tristan Beukers
59e min. 1 – 2 Luc Berentsen
65e min. 1 – 3 Luc Berentsen

Scheidsrechter: Wessel ten Damme

Geel: Mark Hietland van Grol en Marcus van Geelen van Voorwaarts

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Kaj Riteco, Max de Vries (55. Tyn Brockötter), Jose Carlos Gonzales (90. Ramon Landewers), Siebe Lantink, Mark Hietland (88. Titus Hoffman), Luc Berentsen, Tiem Rots, Tycho Riteco, Jordi Geelink en Yaluca Meusert (46. Kjell Riteco)

Dinsdag 15 oktober 20.15 uur HSC ’21 – Grol (Achterhoekcup)
Zondag 20 oktober 14.30 uur Grol – Varsseveld