Samenwerking ClientAccess en Grol

27-01-2008

Grollenaar Jeroen Sprenkeler en Roy Baks uit Lievelde hebben waarschijnlijk een gat in de markt gevonden met hun bedrijf ClientAccess “De Engelse naam is tweeledig te gebruiken; namelijk toegang tot klanten en klanten toegang”, vertelt Jeroen Sprenkeler, één van de bedenkers van het nieuwe concept.

Links Roy Baks en Jeroen Sprenkeler.

ClientAccess profileert zich via internet en specialiseert zich in het zoeken naar de juiste leverancier. “Bedrijven kunnen bij ons op de website hun profiel achter laten. Dit komt dan in een grote database. Inkopende klanten kunnen vervolgens bij ons aangeven welk product of dienst ze precies zoeken en daar wordt door ons dan de juiste verkoper bij gezocht. Na een zoekactie, waarbij we met allerlei wensen van de inkoper rekening houden, bieden we een shortlist van zo’n drie potentiële verkopers aan. Wij zorgen dus voor het juiste contact en zo bespaart de inkoper zich veel zoekwerk. Het is een soort uitzendbureau voor in- en verkopers”, legt Sprenkeler enthousiast uit.

De heren willen met dit bedrijf een kwalitatieve dienstverlening opzetten waarmee inkopers en verkopers bij elkaar worden gebracht. “Inkopers en verkopers vinden zich tegenwoordig nog veelal op de traditionele wijze,” vertelt Sprenkeler. “Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat een inkoper ongevraagd door een verkopende partij wordt benaderd. Dit willen wij omdraaien. Als de inkopende klant iets wil dan gaan wij actief op zoek naar de juiste leverancier.”

Een bijkomend voordeel is de manier waarop bij ClientAccess de database gevuld wordt. De sponsoren van een aantal voetbalverenigingen worden benaderd. Als zo’n sponsor zich registreert bij ClientAcces en daarbij “haar” vereniging vermeld en er volgt later een transactie middels ClientAcces dan zal de desbetreffende vereniging een provisie ontvangen.

Het bedrijf is een nieuw concept, maar het vlak waarop beide heren zich begeven is hun niet onbekend. Sprenkeler heeft veel verkoop ervaring bij grote nationale bedrijven en Baks heeft veel ervaring in management functies bij ICT bedrijven.

“Wij zijn ruim vier jaar geleden begonnen met de uitwerking en de voorwerkzaamheden, uiteindelijk zijn wij dit jaar 18 januari officieel van start gegaan”, aldus Sprenkeler.

Het bedrijf heeft inmiddels een weg gevonden via de s.v. Grol in Groenlo. De sponsoren van de s.v. Grol hebben deze week een brief ontvangen. Zowel Grol als ClientAcces hoopt dat deze sponsoren zich inschrijven in onze database. De database en verdere uitleg is te vinden op: www.clientaccess.nl.