Grol F1 op Titelkoers...!?

09-03-2008

Afgelopen zaterdag waren op sportpark Den Elshof alle ingrediënten aanwezig voor een mooie voetbalochtend: het zonnetje scheen, de velden zagen er uit alsof ze van kunstgras waren en het publiek was weer massaal toegestroomd om hun idolen te aanschouwen.

Dit was deze ochtend ook voor de F1 weer het geval. Deze ochtend werd de topper gespeeld tegen koploper AD’69 F1 uit Aalten. Vooraf was bekend dat trainer/leider Max de Vries niet aanwezig kon zijn bij deze wedstrijd. Als vervanger van Max werd ‘de scout met de pet’ naar veld 2 gestuurd om deze ochtend het vlaggenschip van de F-Klasse in de gaten te houden (uiteraard van achter de omheining).

Na een goeie warming up was het dan eindelijk 11:00 uur. Scheidsrechter Leon blies op het fluitje en de topper was onderweg. Na een gelijkopgaand eerste gedeelte van de wedstrijd, waarin beide ploegen de kat uit de boom keken, kreeg Grol F1 steeds meer grip op de wedstrijd. Maar, zoals wel vaker dit seizoen, zat het geluk niet aan de zijde van de thuisploeg. Na een listige counter van AD’69 stond er geheel tegen de verhouding in een 0-1 tussenstand op het bord. Het publiek ging er nog maar eens goed voor zitten. En alsof dit nog niet genoeg was moest onze linkerverdediger Rowan Wolberink gewisseld worden, dit vanwege een lichte buikblessure. Gelukkig voor het team kon onze superverdediger de wedstrijd later wel weer hervatten. Geprikkeld door deze tegenslagen ging de F1 op zoek naar de gelijkmaker. Deze zou niet veel later vallen. Na een strakke corner van de ingevallen Luc ten Broeke kopte onze linkerspits Myron Baten de bal achterwaarts het doel in. De keeper van AD’69 was kansloos op dit kunststukje. Gesteund door de gelijkmaker werden de schouders er nog maar eens onder gezet. Onze centrale verdediger Tobias Adema zorgde telkens voor een perfecte opbouw van achteruit en zette de lijnen uit binnen het team.

Nadat onze linksbuiten de gelijkmaker op het bord zette dacht onze rechtsbuiten, Siebe Lantink dat hij ook maar eens van zich moest laten spreken. Hij had de hele wedstrijd al voor dreiging gezorgd binnen de verdediging van AD’69. Vijf minuten voor het verstrijken van de eerste helft zette hij nog maar weer eens aan voor één van zijn befaamde acties. Net zoals altijd behield hij ook hier weer het overzicht en zette onze opgekomen rechterverdediger in een scoringspositie. Wat op het trainen nog wel eens niet lukt, ging dit keer perfect: met een prachtig geplaatst schot binnen de palen zorgde Jan de Vries (ja ja, (klein)zoon van…) voor een dikverdiende 2-1 voorsprong. Met deze stand gingen we ook naar de ranja.

In de tweede helft zou het spelbeeld niet veranderen. De F1 ging op zoek naar een grotere voorsprong en de tegenstander uit Aalten bleef gevaarlijk via vlijmscherpe counters. In de eerste fase van de tweede helft werd de wedstrijd weer gecontroleerd door Grol. Op het middenveld zorgde onze ‘blanke Ronaldinho’: Timo Roeterdink er voor dat AD’69 niet gevaarlijk kon worden. Hij gaf telkens twee tegenstanders het nakijken met zijn fabuleuze acties en baltechniek. Zo ook in de vijfde minuut van de tweede helft na een prachtige lichaamsschijnbeweging gaf hij de steekpass op Myron die de keeper en de rechterverdediger op het verkeerde been zette met een van zijn beroemde kapbewegingen. Hierna had hij de hoek voor het uitzoeken omdat beide tegenstanders nog op de grond lagen: 3-1.

Na deze show van de F1 werd AD’69 vastgezet op eigen helft. Zelden kwam de ploeg uit Aalten er nog uit. In de meeste gevallen werden deze aanvallen gekeerd door het verdedigend blok aangevoerd door onze doelman Roar Storteler. Met zijn spectaculaire reddingen heeft hij het afgelopen seizoen al heel wat ballen uit zijn doel gehouden. Zo was hij ook vandaag weer heel belangrijk en hield hij de F1 lange tijd op voorsprong. Zeven minuten voor tijd was hij echter kansloos op een uitval van AD’69. Na een kleine communicatiefout achterin kon de sluwe spits alleen op Roar af: 3-2.

Hierna is de F1 niet meer in de problemen gekomen. Na het laaste fluitsignaal van onze tweede scheidsrechter Mark kon de F1 (weer) een overwinning bijschrijven. Zoals beloofd werd er na het ‘campione’ in de kleedkamer nog genoten van de patat en frisdrank in de kantine.

Namens de technische staf willen wij alle spelers een supergroot compliment geven en van harte feliciteren met deze geweldige overwinning. Op naar de volgende!

Roar, Jan, Tobias, Rowan, Luc, Timo, Siebe, Martiz en Myron: KLASSE!