Puntendeling na ruim een helft met tien man

10-03-2008

Speelronde: 17

Scheidsrechter: dhr. M.B. Hof uit Deventer.

Eindstand: 1 - 0

Ruststand: 1 - 1

Scoreverloop: 40e min. 1-0, Nick Huitink, 52e min. 1-1, Lennard Walterbos

Gele kaarten: Frank Oosterholt en Tom Klein Zeggelink (beide Grol)

Rode kaarten: Patrick Blanckenborg, Grol

Afwezig bij Grol: Tom Kaak en Johan Houben, schorsingen

Bijzonderheden: Vooraf een minuut stilte, i.v.m.  het onlangs overleden PAX lid Cor Huntelaar.

Grol kwam in de uitwedstrijd tegen Pax enigszins stroef uit de startblokken. De openingsfase speelde zich grotendeels op eigen speelhelft af. Zonder echter dat de gastheren, gemotiveerd om de smadelijke uitnederlaag te revancheren, echt gevaarlijk konden worden. Een vrije trap van aanvoerder Huitink, dat overigens ruim doel miste, was in het eerste kwartier vrijwel het enigste gevaarlijke wapenfeit.

Naarmate de wedstrijd vorderde ging het duel gelijk op. De aanwezige toeschouwers, onder wie ex-scheidsrechter Temmink ter beoordeling van arbiter Hof, kregen vooralsnog geen hoogstaand duel voorgeschoteld.

In de 25e minuut had de Grol goalie Dennis Dibbets alle geluk van de wereld toen hij de bal na een schot van Thomas Wolbrink uit zijn handen liet glippen. Ook tot zijn eigen opluchting rolde de bal tergend langzaam aan de paal voorbij. Uit voorafgaande acties van o.a. Tom Klein Zeggelink en Erwin van de Wolfshaar had de thuisploeg ook geen reden tot klagen dat het vizier van de schutters ook hier niet optimaal afgesteld stond.

De wedstrijd had een doelpunt nodig om los te kunnen komen, ondanks dat beide teams de punten op de ranglijst goed kunnen gebruiken, wilde het maar niet los branden. Van beide kanten waren er weinig vloeiende acties en combinaties om enig gevaar voor de doelen te kunnen stichten. Toch was het de thuisploeg dat nog voor de thee een voorsprong zou nemen. Nadat eerst een kopbal van Sander Nijhoff in de korte hoek, op voorzet van Björn Koldewey, door Keeper Henk Jan Lubbers op sublieme wijze onschadelijk gemaakt werd, was het binnen een paar minuten aan de overkant wel raak. Middels een diepe bal gelanceerde spits Tom Haggeman, die in de 40e min door Patrick Blanckenborg in de ogen van de arbiter onreglementair in het zestienmeter gebied werd afgestopt. De scheids was zeer gedecideerd, wees onmiddellijk naar de stip. Patrick kon een rode kaart incasseren en vroegtijdig de douche opzoeken. Vanaf de elf meterstip maakte aanvoerder Nick Huitink geen fout en schoot de bal loepzuiver binnen, 1-0.

Grol zette er voor het verstrijken van de eerste helft nog een paar pogingen van o.a. Kevin Stöteler tegenover, maar tot aan de thee bleef de stand op het scorebord ongewijzigd.

Bij de hervatting van de tweede helft was de ploeg van trainer Golstein er van meet af aan van doordrongen dat er met tien man een extra tandje bijgezet moest worden, hetgeen al vrij vroeg tot succes had kunnen leiden. Het was dat Jody Kohler die zijn keeper de helpende hand bood door de bal voor de lijn weg te koppen, dat snelle succes in de weg stond. Op de fraaie kopbal van Lennard Walterbos had goalie geen antwoord. Het bleek echter uitstel van executie, want in de 52e minuut graaide de Pax sluitpost mis op een inzet van wederom Lennard, dat buiten zijn bereik via de grond tegen het net caramboleerde, 1-1.

Grol bleef lange tijd in de tweede helft de dominerende partij, al moest het geducht zijn op aanvallende aspiraties van de thuisploeg. Geheel van gevaar waren deze niet onbloot, hoewel zij in de afronding dikwijls schromelijk faalden. Met name Tim Arends had een paar keer de mogelijkheid om de trekker definitief over te halen.

In de slotfase had de moegestreden Grolploeg het even benauwd. In blessuretijd hadden de gastheren alle gelegenheid om alsnog met de volle winst aan de haal te gaan. Thomas Wolbrink prikte de bal uit een vrije trap op de paal en in uitgelezen positie lepelde Maarten Terink de bal rakelings over de lat. Een remise werd uiteindelijk, zeker op basis van inzet van Grolzijde in de tweede helft, een terechte uitslag.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Klein Zeggelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt.

Midden: Björn Koldewey (63e min. Wouter Scharenborg) Lennard Walterbos, Christiaan Pillen, Robin Schuurmans

Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff (76e min. Bart Porskamp Kevin Stöteler).

Uitslagen afgelopen zondag 9 maart:

Hatert – AWC 0-3

Beuningse Boys - SDUOC           0-0

OBW - Overasseltse Boys          3-2

Leones – Varsseveld 4-1

PAX – Grol 1-1

Bemmel SC - Juliana’31 1-3

Programma zondag 16 maart. a.s.:

Juliana’31 - AWC

SDUOC - Hatert