Leden s.v. Grol stemmen voor kunstgras

01-04-2008

GROENLO – Leden van de s.v. Grol hebben maandagavond 31 maart, na een schriftelijke stemming, aangegeven dat zij op het hoofdveld kunstgras willen. Van de 128 aanwezigen kwamen er rond middernacht 115 geldige stemmen. Drie stemmen waren ongeldig omdat deze geen lid zijn en tien personen waren er al over naar huis gegaan. In totaal waren 27 leden tegen kunstgras en 88 leden voor.

Nog dit jaar zal op sportpark ‘Den Elshof’ op het hoofdveld, het tweede veld en een gedeelte van het Marveldveld, kunstgras worden gerealiseerd. Het hoofdveld zal worden voorzien van een nieuwe lichtinstallatie, het tweede veld krijgt een aangepaste lichtinstallatie en het pupillenveldje, dat 54 bij 36 meter groot wordt, wordt op het Marveldveld aangelegd, naast het huidige oefenveldje. Van dit laatste mogen ook de campinggasten gebruik maken als het niet wordt gebruikt door s.v. Grol.

In eerste instantie wilde het bestuur van de s.v Grol kunstgras op het huidige hoofdveld en veld drie. Tevens zou er dan een klein trainingsveldje aangelegd kunnen worden voor veld drie. Dat nu gekozen is voor kunstgras op het tweede veld en het Marveldveld kwam na enkele gesprekken met Edwin Bomers, Directeur van Marveld Recreatie in Groenlo. Deze was bang dat campinggasten teveel last zouden hebben van het licht dat bij het kunstgrasveld op veld drie gerealiseerd zou worden. Daarom stelde Edwin Bomers voor om op een gedeelte van het Marveldveld, kunstgras te maken. De kosten voor de aanleg worden gedragen door Marveld Recreatie en de lichtmasten door de s.v. Grol.

De Grol heeft geen uitbreidingsmogelijkheden voor meer (trainings)velden en de vereniging groeit daarnaast wel door. Daarom heeft de vereniging een subsidie aanvraag gedaan bij de gemeente Oost Gelre. Deze subsidie, die inmiddels toegekend en €480.000,- hoog is, wordt gebruikt voor het aanleggen van een kunstgrasveld. Het andere kunstgrasveld wordt door s.v. Grol zelf betaald. Dit gaat wel gepaard met een verhoging van de contributie. De contributie van de 475 ondersteunde leden zou met € 1,50 per maand worden verhoogd. Voor de 275 spelende seniorenleden komt er € 2,50 per maand bij en voor de 430 spelende jeugdleden € 1,00 per maand.