Doelpuntenfestijn bij woensdag F-competitie

05-04-2008

De derde wedstrijddag van de F-woensdagcompetitie zal de boeken in gaan als een doelpuntrijke speelronde. Op drie velden stonden de dubbele cijfers namelijk op het scorebord.

PSV, het team van coach Siebe ten Have, was voorafgaand aan de wedstrijd tegen Liverpool nog ongeslagen. De coach had zijn spelers echter gewaarschuwd voor onderschatting van de altijd gevaarlijke Engelsen. Dat dit geholpen had, bleek tijdens de wedstrijd. Liverpool wist geen antwoord te geven op de gevaarlijke aanvallen van PSV en was zelf zeer ongelukkig in de afronding. Uitslag: Liverpool-PSV 1 – 12

De vaderlandse topper Feyenoord-Ajax was er een om in te lijsten. In een fantastische wedstrijd golfde het spel op en neer. De Amsterdammers speelden vol op de aanval en dat leverde vijf doelpunten op. Echter was het Feyenoord dat nog beter presteerde. Het team uit de mondiale havenstad Rotterdam gaf Ajax een lesje in effectiviteit en wist elf keer het net te vinden en won dus ook terecht.

Manchester United en Real Madrid hadden in de twee voorgaande wedstrijden nog geen punten weten te verzamelen. Deze wedstrijd was dus voor beide teams van essentieel belang. Real had helaas enkele personele problemen en kon dus niet in de sterkste samenstelling spelen. Manchester wist dit uit te buiten door dertien keer te scoren. Real scoorde niet. Een enigszins geflatteerde uitslag was hiervan het gevolg.

Leeds United- Celtic was de topper van deze speelronde. Beide teams hadden deze competitie nog geen punten verspeeld. Uit het wedstrijdbeeld was op te maken dat het hier ging om de koppositie in de F-woensdagcompetitie. Beide team speelden voortreffelijk voetbal. Leeds kwam als gelukkige uit deze titanstrijd en won de match met 5 – 2.

Na drie ronden is het nog steeds zeer spannend in de F-woensdagcompetitie. Iedereen maakt nog kans op het behalen van de kruisfinales. Zelfs het ongelukkige Real komt hier nog voor in aanmerking. Een bezoekje aan de F-woensdagcompetitie zal dus zeker de moeite waard zijn. Ik sluit door te zeggen: tot volgende week woensdag!!!!!