Ware thriller eindigt onbeslist.

07-04-2008

Speelronde: 20
Scheidsrechter: dhr. Versteege, uit Hengelo (Gld)
Eindstand: 1-1
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 25e min. 0-1, Tim van Bon, 53e min. 1-1, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: Patrick Blanckenborg en Sander Nijhoff, beide Grol. Ralf van den Heuvel en Elton van Rey, Beuningse Boys.
Rode kaarten: n.v.t..
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler (blessure), Johan Houben (kersverse vader).
Pupillen van de week: Friso Overbekking en Ties Frank, beide uit Grol F10.
Sponsor wedstrijdbal: Thebo Speelautomaten Groenlo.
Man of the Match: Dennis Dibbets.
Bijzonderheden: Ondanks hamstring klachten, fluit arbiter tot einde.

Lange tijd zag het er naar uit dat de grasmat van het hoofdveld, dermate geteisterd door de alsmaar aanhoudende regenval in de voorafgaande dagen, de wedstrijd tegen het nummer twee van de ranglijst in de weg zou staan.

Voorafgaande werd er echter groen licht gegeven, dit tot opluchting van de V.S.V.G. dat de voorjaars Fancy Fair op haar programma had staan.

Onder het motto, tijdens een Fancy Fair van de V.S.V.G. is er nog nimmer een wedstrijd door Grol 1 verloren, begonnen beide teams aan het duel op een redelijk ogende bespeelbare grasmat. Het initiatief was voor de gasten, dat energiek uit de startblokken vertrok. De Betuwenaren hadden meer van het spel, joegen de thuisclub op en gingen voor elke bal. Dit in tegenstelling tot Grol dat te afwachtend speelde en daardoor de problemen op zichzelf afriep. Acties van o.a. Ward van de Geer en Daniël Wooninck hadden al vroeg in de partij roet in het eten kunnen gooien, terwijl Marc Bakker met een schot in het zijnet zich ook niet onbetuigd liet. Een vrije trap, na een met een kaart bestrafte overtreding van Patrick Blanckenborg, verschafte de gasten een voorsprong. Tim van de Bon wist in de 25e min. de voorzet binnen het vijf meter gebied met een simpele voetbeweging de bal in de uiterste hoek te tikken, 0-1.

Slechts vier minuten later had de in de diepte aangespeelde Erwin van de Wolfshaar in kansrijke positie de mogelijkheid de gelijkmaker aan te tekenen. Zijn inzet verdween echter naast het doel. Grol speelde op dat moment te statisch, vooral de opbouw van achteruit, wekte de irritatie vanaf de bank. Vlak voor de thee had Tom Kaak met een volleyschot, uit een voorzet van Björn Koldewey, nog iets moois in zijn gedachten. Maar aan richting en geluk ontbrak zijn poging.

Na de verkwikkende thee kwam de ploeg van trainer Golstein, wellicht daartoe opgepept, met andere doelstellingen uit de catacomben. Waar voor rust het initiatief voornamelijk bij de gasten lag, was nu de rol omgekeerd. Grol speelde dominant, een verademing ten opzichte van de eerste vijf en veertig minuten. Dit gaf de burger moed en het liet de aanhang ook niet lang in onzekerheid.

Reeds acht minuten na de hervatting lag de bal in het juiste mandje. Uit en vrije trap van Lennard Walterbos, die de bal hoog in de zestien plaatste, wist Sander Nijhoff beheerst de bal in de benedenhoek te prikken, 1-1. De bezoekers waren over grote gedeelten van de tweede helft de weg kwijt en wiste zich bij vlagen met fysieke inzet staande te houden. Mede gesteund door een goedgezinde arbiter die overtredingen in de ogen van het thuispubliek dikwijls eenzijdig beoordeelde. Nam niet weg dat in de tweede helft, zeker door Grol aan klantenbinding werd gedaan en er geleidelijk aan een ware triller ontwikkelde.

Was het voor rust Tim van Bon die de score opende, zijn naamgenoot Harm van Bon stelde ook Dennis Dibbets enige malen serieus op de proef, zonder gevolgen overigens. Na een half uur in de tweede helft ging in het strafschopgebied Erwin van de Wolfshaar bij Elton van Rey over de knie. Nu was het, na een herhaling van feiten, een duidelijke optelsom voor de heer Versteegen die de bal gedecideerd op de stip liet leggen. Vanaf elf meter prikte Tom Kaak echter de bal op de paal.
Amper twee minuten later kreeg de snelle van de Wolfshaar de kans om het lot alsnog te bezegelen, maar vrij voor de keeper wist de laatste zijn actie onschadelijk te maken. Was het eerder in de wedstrijd dat de paal Tom Kaak succes in de weg stond, vijf minuten voor het einde had Lennard Walterbos zich bijna onsterfelijk kunnen maken, ware het niet dat zijn weergaloze omhaal op de kruising uiteen spatte.

De koek leek verdeeld, toch moest Dennis Dibbets nog eenmaal zijn kwaliteiten tonen om bij een uitbraak van Harm van Bon met een fantastische redding tenminste een punt in de knip te houden. Zo spelend als in de tweede vijf en veertig minuten, ware klantenbinding en de juiste snaar rakend, moet het de ploeg vertrouwen geven voor de resterende duels.

Opstelling Grol:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Patrick Blanckenborg, Tom Klein Zeggelink, Frank Oosterholt,
Midden: Robin Schuurmans (86e min. Wouter Scharenborg),  Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Christiaan Pillen.
Voor: Tom Kaak, Keven Stoelen. Herwin van de Wolfshaar (90+3 min. Jean Paul Papen).

Uitslagen zondag 6 april. j.l..:
Juliana’31 – SDUOC 5-0
Overasseltse Boys – AWC 0-5
Varsseveld – Hatert 2-2
Grol - Beuningse Boys 1-1
Bemmel SC – OBW afg.
PAX – Leones 2-2

Programma donderdag 10 april. a.s.:
Grol - Overasseltse Boys

Programma zondag 13 april. a.s.:
Grol – Leones
Bemmel Sc - PAX