S.V. Grol gunt C.S.C het kunstgrasproject

18-04-2008

Start werkzaamheden op maandag 2 juni

Het bestuur van de sportvereniging ‘Grol’ heeft afgelopen donderdagavond besloten om het kunstgrasproject op het sportpark ‘Den Elshof’ aan de Oude Winterswijkseweg te laten uitvoeren door de firma Ceelen Sport Constructies uit Zeewolde.
De gunning van het toch vrij omvangrijke project is de tweede belangrijke beslissing in een tijdsbestek van enkele dagen.

Eerder in de week stemde het college van burgemeester en wethouders van Oost Gelre in met de eind 2007 door de gemeenteraad toegezegde subsidie van 480.000 euro voor de aanleg van kunstgras en alle bijkomende voorzieningen.
C.S.C. zal op maandag 2 juni a.s. (één dag na het driedaagse internationale Marveldtoernooi) een begin maken met de aanleg van kunstgras op het hoofdveld, alsmede op veld 2. Daarnaast zal er een pupillen-, dan wel een half kunstgrasveld van 54 bij 36 meter worden aangelegd op het veld van Marveld Recreatie. De financiering van het totale project is drieledig. Zo zal het hoofdveld inclusief nieuwe wedstrijdverlichting e.d. worden bekostigd met de subsidie van de gemeente, zal de SV Grol het kunstgras op veld 2 zelf financieren en neemt Marveld Recreatie de financiering van het nieuwe pupillenveld voor haar rekening. Deze prachtige kunstgrasvoorziening zal straks de ‘Marveld Arena’ gaan heten.

Ceelen Sport Constructies is in Nederland één van de belangrijkste kunstgrasleveranciers voor met name voetbalvelden. Het bedrijf van de gebroeders Ceelen heeft reeds tientallen kunstgrasvelden in en buiten Nederland aangelegd. Eén van de belangrijkste visitekaartjes voor deze onderneming is het kunstgrasveld in het stadion van FC Volendam. Naast de aanleg van kunstgras op ondermeer de hoofdvelden van gerenommeerde amateurvoetbalverenigingen als SV Spakenburg, IJsselmeervogels en FC Lienden, heeft men in deze regio ook kunstgrasvoetbalvelden aangelegd bij o.a. TVC ’28 in Tubbergen en Neo in Borne. Dicht in de buurt is C.S.C. momenteel druk in de weer met het aanbrengen van kunstgrasvoorzieningen (o.a. op het hoofdveld) bij FC Trias in Winterswijk.

Bij Grol zal zowel het hoofdveld als veld 2 worden voorzien van het superproduct Evolution Plus kunstgras, hetgeen momenteel wordt aangemerkt als het beste kunstgras voor de voetbalsport. Naast een nieuwe wedstrijdverlichting op het hoofdveld, zal ook veld 2 worden voorzien van een nieuwe verlichting. Ook de Marveld Arena krijgt een verlichting.

Het is de bedoeling dat het gehele project, waarbij de vereniging vertrouwt op de medewerking van vele tientallen vrijwilligers, in de eerste helft van augustus is afgerond. Ten behoeve van al die vrijwilligers wordt er op korte termijn een informatieavond belegd. Ook worden er gesprekken gepland met enkele buren van het sportpark ‘Den Elshof’.