Grol F7 – FC Trias F4

21-04-2008

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen het iets hoger geklasseerde Trias F4 op het programma. De Grol F7 spelers hadden alle vertrouwen in het behalen van een mooie winstpartij en vlogen er vanaf het eerste fluitsignaal enthousiast in. De spelers waren sterk in de duels en lieten bij vlagen prachtig combinatievoetbal zien. Na een paar gemiste kansen was het de beurt aan Bob. De bal kwam voor zijn sterke linkerbeen en Bob aarzelde geen moment. De keeper was kansloos tegen zijn mooi geplaatste strakke schot. Na de dit sterke begin werd er even niet opgelet en kwam Trias terug in de wedstrijd met een mooie treffer. Lars, onze keeper had al een paar mooie reddingen laten zien maar was kansloos op deze bal. Nu was het weer de beurt aan Grol. Een mooie aanval over vele schijven werd koelbloedig afgerond door Daan, onze makkelijk scorende spits. Niet veel later bracht Jesper de bal hoog voor de goal. De keeper kwam uit zijn doel maar vergiste zich in de snelheid van Daan, die de bal listig over de keeper heen in het lege doel kopte. Achterin speelden Noud en Tom een uitstekende wedstrijd. Noud was weer eens onvermoeibaar en kwam regelmatig sterk op, waardoor we een man meer op het middenveld kregen. De tegenstander kwam de eerste helft nog tot een paar gevaarlijke tegenaanvallen, maar deze werden eenvoudig onschadelijk gemaakt door Tom en Noud. Na de ranja was Grol even niet bij de les. Trias strafte dit direct af met een doelpunt en was weer terug in de wedstrijd. Op het middenveld deden Damian, Mika en Bob erg hun best om weer grip op de wedstrijd te krijgen. Damian was onverzettelijk in de duels en zorgde voor gevaar met een aantal mooie passes. De strijd werd beloond met een snelle aanval waaruit Daan zijn derde treffer maakte uit een mooie pass van Mika. Grol dacht al veilig te zijn, maar hier dacht Trias heel anders over. Ze gaven niet op en vochten zich opnieuw terug in de wedstrijd. Na twee snelle tegentreffers stond het plots weer gelijk. Ons trouwe publiek werd nu wel erg nerveus en liet zich duidelijk horen. De Grol spelers reageerden goed op deze aanmoedigingen en zochten opnieuw de aanval maar wisten de bal maar niet in het netje te krijgen. Totdat we in blessuretijd nog een hoekschop meekregen. Trias verwachtte opnieuw een hoge bal voor de pot, maar werd verrast door de variant die Daan en Jesper ingestudeerd hadden. Jesper legde de korte corner voor z’n sterke rechter en haalde verwoestend uit. De keeper voelde wat langs zich heen suizen en zag daarna de bal achter zich in het net liggen. Het Grol publiek explodeerde van vreugde maar was ook snel weer stil, omdat Trias vanaf de aftrap nog één laatste aanval kon opzetten. Tom veroverde echter al snel de bal met een mooie tackle en kort daarna klonk het laatste fluitsignaal. Tijd voor de penalty’s. Na afloop werd in de kleedkamer al weer vooruit gekeken naar de volgende wedstrijd, de kraker van het seizoen tegen Longa. Gelukkig hebben we dan Megan en Dylan er weer bij en kunnen we nog sterker voor de dag komen.