Nieuwjaarsloop met nieuwe route, tijden en onderdeel

03-01-2018

Het Grol 100 Jubileumjaar is begonnen. En komende zondag vindt de eerste activiteit plaats als onderdeel van het jubileumprogramma: de Nieuwjaarsloop en Nieuwjaarsreceptie. Het jubileumjaar wordt dan ook officieel geopend door het Grollid dat het langst lid is van de vereniging en het Grollid dat het kortst lid is van de vereniging.

De organisatie van de loop heeft enkele wijzigingen doorgevoerd. Zo zal de route niet door Zwolle gaan, maar is er een ronde uitgezet van 3,5 km vlak bij het sportpark. De korte afstand loopt 1 ronde (3,5 km). De lange afstand loopt 3 rondes (10 km). Hierdoor ziet het pubilek de lopers op de lange afstand meerdere keren voorbij komen.

Let op! De aanvangstijden zijn gewijzigd ten opzichte van vorige jaren. De lange afstand start om 10.15 uur. De korte afstand start om 11.00 uur. De lopers op de korte afstand hoeven dan na afloop niet zo lang te wachten op de prijs uitreiking. De inschrijving voor de lange afstand start om 9.30 uur. De inschrijving voor de korte afstand start om 10.00 uur.

Als extra onderdeel, naast de 3,5 and 10 km hardloop, wordt er een wandelroute van 5 km aangeboden door Groenlo voor de leden die niet kunnen hardlopen, maar wel lekker sportief bezig willen zijn. Vertrek is vanaf het spotpark. De route kan tussen 10.15 en 10.30 uur opgehaald worden.

Na afloop is er een gezellig samenzijn in het sportcafé en is er voor de jeugd de mogelijkheid om te voetballen in de sporthal of buiten op het veld in de panna Arena. In het sportcafé vindt de prijsuitreiking plaats, zullen de voorzitter van de club Hans Scheinck en de voorzitter van het jubileumbestuur Theo Huijskes het jaar 2018 openen, maar is er vooral tijd voor gezelligheid en is er muziek van de fantastische band School's Out. Alle leden zijn hiervoor uitgenodigd.