S.v. Grol helemaal ontdaan

Dit mag niet

Dit moet niet

En toch ....

De s.v. Grol is in diepe droefenis door het zeer plotseling overlijden van

SJOUKJE STEENTJES

Zij overleed op 3 maart 2018 op de leeftijd van nog maar 14 jaar.

Sjoukje is de dochter van Rik en Carola Steentjes-Aagten en zus van Diede. Rik is een vooraanstaand sponsor van de s.v. Grol en speler in het team 45+. Carola is op gezette tijden een enthousiaste vrijwilligster bij onze vereniging.

Sjoukje heeft ook gevoetbald bij s.v. Grol maar koos uiteindelijk voor zwemmen, een andere mooie sport. Als wedstrijdzwemster bij de Groenlose Zwemvereniging. Onlangs keerde ze terug op het sportpark als parttime medewerkster in de koffie-corner. Stralend enthousiast.

Sjoukje kreeg griep. Flinke griep. Ze werd in een paar dagen zieker en zieker. In de nacht van 2 naar 3 maart verzwakte ze plotseling. Midden in de nacht naar het ziekenhuis. En dan een uur later. Sjoukje was dood.

De artsen zullen de echte oorzaak nog gaan achterhalen. Nu zijn het voor iedereen onverklaarbare redenen.

Het verschrikkelijke nieuws en ook het ongeloof verspreidde zich snel. Ook op het sportpark viel zaterdagmorgen alles stil. Niemand wilde nog trainen of spelen. Iedereen die haar kende zocht steun bij elkaar.

In de middag kwamen de klasgenoten uit haar VWO-3 klas samen op het Marianum in Groenlo. De klasgenoten van zus Diede (16) uit VWO-6 deden dat ook. Om het grote verdriet te delen. Die saamhorigheid van de jeugd mag een bron van troost zijn voor hen die Sjoukje het meest gaan missen.

Het zal dagen, weken, maanden stiller zijn op haar school, op het sportpark en in het zwembad. Haar onbevangen geest en al haar talenten zullen nog lang in onze herinnering blijven.

Sjoukje, dat heb je verdiend. Je hebt zeker wat gemaakt van je veel te korte leven. Je kunt voor velen een voorbeeld zijn.

Wij wensen Rik, Carola, Diede, oma Steentjes, oma en opa Aagten, hun families, vrienden, vriendinnen, klasgenoten en iedereen die Sjoukje kende ongelooflijk veel sterkte in de komende tijd.

Namens de jeugd, de andere leden en het bestuur van de s.v. Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.