Grol begint de nieuwe competitie met een overwinning

26-09-2021

Lemelerveld 1 - Grol 1 0-1

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

De hoofdmacht van Grol heeft in de tweede klasse J van de KNVB een goede competitiestart gemaakt door de uitwedstrijd in en tegen Lemelerveld met een 0-1 overwinning af te sluiten. Op het gezellige sportpark Heidepark in Lemelerveld, gelegen in het Vechtdal en behorende tot de gemeente Dalfsen, heerste reeds voorafgaande aan het eerste competitieduel in het voetbalseizoen 2021-2022 een uitermate goede stemming. Helaas voor de thuisclub doorbrak Grol die stemming door een schitterend doelpunt in de 24e minuut van de eerste helft van de voet van de 18-jarige Tiem Rots, dit na een schitterende assist van de één jaartje ouder zijnde Mick Wissink, de belangrijke zege en daarmee de drie kostbare wedstrijdpunten mee te nemen in de bus terug naar Groenlo.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Geen franje, maar wel keihard werken

Een zege, die overigens niet tot stand kwam in een hoogstaande wedstrijd, beter gezegd een duel dat de kwalificatie tweede klasse eigenlijk niet mag hebben. Moet gezegd worden dat deze constatering niets van doen heeft met de inzet van beide ploegen. Er werd vanaf de eerste tot de laatste minuut met veel verve strijd geleverd. Grol ging van start zonder de geblesseerde spelers Wouter Pillen, Mark te Winkel en Luc Berentsen, terwijl Tycho Riteco zich op de morgen van de wedstrijd moest afmelden vanwege ziekte.

Daarenboven is Mart Willemsen nog niet helemaal fit, maar wist met zijn invalbeurt in de tweede helft, en dat met name in verdedigend, met name koppend opzicht, een waardevolle bijdrage te leveren bij het over de eindstreep trekken van de 0-1 overwinning. Naast Willemsen had ook doelman Wessel Baarslag een belangrijk aandeel in de overwinning door niet alleen zijn talrijke resolute ingrijpen, maar ook vanwege zijn veel rust uitstralende houding bij tal van benarde situaties voor zijn doel. Verder mag aanvoerder Rico Lammerdink niet onvermeld blijven, die zwervende over het gehele veld zijn ploeg telkenmale van nieuwe impulsen voorzag.

De Rotsjes scoren praktisch tegelijkertijd

Terwijl Daan Rots in de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen in dienst van FC Twente zijn tweede competitiedoelpunt scoorde, was het derhalve jongere broer Tiem die Grol, en dat onder het toeziend oog van onder anderen zijn ouders Mark Rots en Joyce Rots-Hogenkamp, aan deze belangrijke overwinning hielp. Moet gezegd worden dat dezelfde Tiem ook de 2-0 op zijn schoen had liggen, toen hij in de 42e minuut van de eerste helft vrij voor doel kwam te staan na een fraaie breedtepass van Mick Wissink en daarbij faalde. Met het noemen van de naam Mick Wissink mag tevens niet onvermeld blijven dat deze speler met de wedstrijd beter gaat spelen en dientengevolge goed op weg is om voor het trainersduo Willam Krabbenborg en Jos Heutinck een vaste keuze te worden. Verder met spelers als Luc Berentsen, Tycho Riteco, Mart Willemsen en Mark te Winkel op korte termijn en Wouter Pillen op lange termijn moet de hoofdmacht van Grol hoog kunnen eindigen.

Opstelling Grol 1 tegen Lemelerveld 1

Doel: Wessel Baarslag;
Achter: Mike Kempers, Ramon Landewers, Max de Vries jr. en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Midden: Titus Hoffman, Mick Wissink (85e min. Roel Bruins) en Rico Lammerdink;
Voor: Wouter Rexwinkel (72e min. Mart Willemsen), Mart Zieverink (57e min. Tygo ten Bulte) en Tiem Rots (72e min. Jordy Schutten).

Illian Groothuismink uit Raalte.

Gele kaarten bij Grol:

Eduardo de Sousa Cavalcante en Jordy Schutten.

Uitslagen 2J

Achilles ’12 – SDC ’12   2-0
Bon Boys – Barbaros   3-0
Schalkhaar – Vogido   8-1
Wijhe ’92 – GVV Eilermark   0-2
FC Suryoye – ATC ’65   0-2
BWO – NEO   0-5
Lemelerveld – Grol   0-1

Zondag 3 oktober aanstaande speelt Grol 1 thuis op het sportpark Den Elshof in Groenlo de competitiewedstrijd tegen BWO (uit Hengelo Ov.), aanvang:14.30 uur.