Verslag Algemene Leden Vergadering Grol

05-10-2021

Grol investeert in extra kunstgrasveld “Wilgenpark“

Petra Lammers nieuw bestuurslid Gezondheid en Gedrag

Op maandag 4 oktober vond de Algemene Ledenvergadering Grol plaats in sportcafé Den Elshof. Ruim 50 leden waren aanwezig om deel te nemen aan de verschillende discussies naar aanleiding van een goed gevulde agenda.

Het bestuur had een en ander grondig voorbereid en diverse stukken, waaronder de notulen van de afgelopen ALVs en jaarverslagen, waren reeds via de website gedeeld: https://svgrol.nl/nieuws/8121/stukken-voor-algemene-leden-vergadering

De vereniging staat er financieel zeer goed voor. De penningmeester kon vermelden dat ondanks het Corona seizoen er een mooie winst was gemaakt van 21.000 euro. Met name doordat een deel van de kosten niet heeft plaatsgevonden, zoals was-, reis- en energiekosten. Daarnaast is er nog 240.000 euro beschikbaar vanuit het fusiegeld.

Tijdens de vergadering werd een voorstel voor de aanleg van een extra kunstgrasveld Wilgenpark (60 x 40 meter, kurk infill) op veld 2 toegelicht. Ook werden er schetsen getoond. Deze werden enthousiast ontvangen.  In de gepresenteerde vorm zijn de kosten 155.000 euro. Dit is significant hoger dan de oorspronkelijke 74.000 euro zoals vorig jaar afgesproken. De vergadering ging echter akkoord met het gewijzigde voorstel en de wijze van financiering hiervan. Belangrijk onderdeel hiervan is ook de zelfwerkzaamheid en leden zal gevraagd worden om te helpen bij de aanleg.

Een ander agendapunt betrof het voorstel om een nieuw bestuurslid aan te stellen voor Gezondheid en Gedrag. Voorzitter Hans Scheinck schetste de problematiek omtrent gedrag, vernielingen, maar zeer zeker ook het gebruik van alcohol en drugs landelijk en in de regio. Ook als Grol hebben we hier mee te maken, ondanks dat het wellicht niet (altijd) zichtbaar is. Wij willen een veilige sportomgeving bieden. En om deze onderwerpen goed op de agenda te zetten, is een functie in het Algemeen Bestuur van groot belang. Ook zal samenwerking met andere sportverenigingen, scholen en vooral Gemeente Oost Gelre belangrijk zijn. Het wordt zeker geen betutteling van de leden in wat wel en wat niet gegeten en gedronken mag worden op het sportpark. Er vond een goede discussie plaats waarna de vergadering akkoord ging met de nieuwe bestuursfunctie en het bijbehorende deelbestuur dat de komende jaren gevuld moet gaan worden. Petra Lammers zal deze nieuwe bestuursfunctie gaan bekleden.

Petra Lammers

Verder werd Tonnie Zieverink weer voor drie jaar herkozen als secretaris van de vereniging en werd Bert Franssen, die na vele jaren stopt als wedstrijdsecretaris, door voorzitter Hans Scheinck bedankt voor alles wat hij gedaan heeft voor Grol.

Na een korte rondvraag, waarin nog enkele suggesties naar voren kwamen om de betrokkenheid van de leden bij de ALV te vergroten, werd de vergadering rond half elf afgesloten en was er nog een gezellige nazit waarin, onder het genot van een drankje, de verschillende onderwerpen nog eens de revue passeerden. Kortom, een zeer goede en vruchtbare ALV.