Wedstrijdverslag Grol F2 – S.P. Lochem F4

29-03-2005

F2 komt op stoom.

Zaterdagmorgen 26 maart was het weer zover. De tweede (!) wedstrijd na de winterstop stond op het programma. Sp. Lochem F4 kwam ons bezoeken. Een vreemde tegenstander voor ons, we wisten niet eens wat voor kleur shirts ze hadden. De motivatie was groot deze morgen. Na het knullige verlies vorige week in Rekken, was er het een en ander goed te maken.
De technische staf bestaande uit Diana Nijland en Mattijs Wassink hadden de sterkste opstelling geformeerd waardoor er zeker een goede kans op een overwinning in moest zitten.

Al direct na de aftrap van de eerste helft zette Lochem druk. Enigszins overdonderd door dit geweld verlamde de ploeg van Grol. Een eerste doelpoging van Lochem kon dan ook niet gestopt worden door Tom Reijrink en de 1-0 achterstand was een feit. Jordi Bleumink die als eerste wissel was begonnen wist door flink door te zetten de 1-1 te scoren en de ploeg voelde dat er meer in zat. Met name Sander Post kende een hierna een zeer sterke fase en scoorde maar liefst 2 doelpunten op rij, 3-1. Dat kon niet meer mis zou je denken, echter Lochem zag kans gebruik te maken van de lichtelijke verzwakking van Grol en kwam enigszins terug tot 3-2.

Dit maakte wat los bij de spelers van Grol. De verdediging hervond zich en stond vanaf dat moment als een muur. Laatste man Niels Gering stuurde de spelers voor zich uit en een perfecte aanval werd opgezet. Laura Nijland speelde zichzelf mooi vrij en met een pass op maat bereikte ze Dylan Maarse. Door het samenspel met Jordi werd de verdediging van Lochem op het verkeerde been gezet en de 4-2 was een feit.

Na de rust bemande Joost Bongers de goal en ging Tom Reyrink op het middenveld spelen.
Wederom begon Lochem als een raket. Al voor dat er iets tegen te doen was, vloog de bal over Joost heen en stond het 4-3.
De leiders pepten de boel nog eens flink op ( Diane was na afloop enigszins schor), gesteund door Mark van Meurs ( alleen thuiscoach) en de goed opgekomen supporters langs de kant. Dylan Maarse snapte dit signaal. Met een fraai schot op doel wist hij de doelvrouw te passeren en 5-3 stond op het score bord. Lochem was op dit moment gebroken en het ging plots in een sneltreinvaart. Sander en Jordi ploften er nog drie goals achter aan en in mum van tijd stond het 8-3. De weinige aanvallen die Lochem vooral over links deed, werden door Maties Nijhof direct teniet gedaan. Slechts een keer konden de tegenstanders voor doel komen en een schot op goal lossen. Een mooie snoekduik van Joost Bongers deed de bal via zijn handen over het doel verdwijnen.

In de eindfase gaf Lochem zich gewonnen. De animo was enigszins verdwenen wat te merken was aan het uitschieten van de keeper. Tom Reyrink had dit door en maakte hier goed gebruik van en scoorde 9-3. Door een laatste opwelling van Lochem en doordat Grol vond dat het mooi was geweest, wisten de gasten met een fraaie goal de eindstand op 9-4 te zetten.

Het eindsignaal van scheidsrechter Hans Bongers resulteerde in een groot gejuich van de spelers van Grol F2, een terechte overwinning na een mooie wedstrijd.