Grol JO19-3 kampioen Verslag

29-05-2023

Grol 19-3, kampioen seizoen 2022-2023, wie had dat de eerste wedstrijd zaterdag 4 februari kunnen denken, wij in ieder geval niet. Helemaal niet als je kijkt waar wij als team van vandaan kwamen, de fase hiervoor hebben wij namelijk afgesloten met een welverdiende 1na laatste plek in de 4e klasse. Na de degradatie begonnen wij aan een nieuw seizoen en tegen alle verwachtingen in wonnen wij de eerste 5 wedstrijden. Toen kwam bij ons het besef dat het team die normaal gesproken alleen kans maakt bij de derdehelft, ook na al die seizoenen onderaan staan, een kans maakt om mee te doen om het kampioenschap. Wij weten van ons zelf dat wij niet de grootste talenten zijn van onze S.V, maar dat wij een hecht team zijn met z’n allen, dat kan niemand ontkennen. De trainingen werden vaker afgelast dan dat we daadwerkelijk op het veld stonden, maar op de zaterdag waren we dan toch met grote aantallen aanwezig om de 3 punten weer mee te nemen naar Grolle.

En toen, zaterdag 27 mei was het zo ver; de laatste wedstrijd en dat ook nog eens de derby tegen de keien van Longa. De voorbereiding voor deze wedstrijd koste zowat de hele boetepot maar kampioen wordt je maar één keer, wij ininegeval…. Van fakkels to shirtjes en van de groene knalpotjes tot shotjes overal was aangedacht. En dan begon om 13:00 de wedstrijd, iedereen voor het eerst fit op het veld omdat de vrijdagavond nu maar eens werd overgeslagen. Dat het eerder kiezelsteentjes zijn hoeven wij u niet te vertellen, de wedstrijd sloten we namelijk af met een welverdiende 4-0 eindstand.

Op het veld werd de schaal aan ons uitgereikt en vierden we samen met de aanwezigen vrienden en familie ons kampioensschap. Toen brak het feest los, in de kleedkamer werd het gevierd alsof we de Champions leuaqe hadden gewonnen en de shirtjes met “Grol 19-3 kampioen” gingen aan. Opweg terug naar ons sportpark werd de dorst van de zware wedstrijd gestild en kwamen we ter plaatse. Nu kon het feest in de kantine beginnen. Na dit alles werd het seizoen met een aantal leenspelers en de eigen talenten afgesloten met een barbecue om het seizoen gezamenlijk af te sluiten. Van teamfeestjes in de keet, tot de zaterdag afsluiten bij Cappie of in de kantine, stopt dit avontuur met een nieuwe trofee voor Grol aan de muur!

Iedereen bedankt voor dit mooie seizoen!
Sportieve groet,
De talenten van JO 19-3