Grol 1 start op dinsdag 8 augustus het nieuwe seizoen

22-06-2023

Afgelopen woensdag 21 juni zijn de selecties van Grol 1 en Grol 2 bij elkaar geweest ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Onder leiding van Bob Lebbink van het voetbalbestuur werd een gezamenlijke introductie gehouden, waarna door Philip Agteres bij Grol 1 en Ronald van der Plaats bij Grol 2 de start van het nieuwe seizoen werd doorgenomen. Grol 3 dat onder leiding staat van Max de Vries had een week eerder al een aftrapbijeenkomst.

De voorlopige samenstelling van Grol 1, Grol 2 en Grol 3 is te bekijken in het volgende overzicht: Concept indeling Grol 1, 2 en 3 versie 23 juni 2023.

Zowel Grol 1 als Grol 2 zullen uiteindelijk het seizoen met 18 spelers starten. In de voorlopige selectie van Grol 1 zijn enkele spelers van vorig jaar Grol 2 opgenomen als ook enkele spelers uit de JO19-1 van afgelopen seizoen. Er zijn geen nieuwe spelers van buitenaf toegevoegd. Bij Grol 1 zijn Wessel Baarslag, Ramon Landewers en Mart Zieverink gestopt en gaan lager voetballen. Vier keepers zullen gaan strijden voor 1 plek in Grol 1, 1 plek in Grol 2 en 2 plekken in Grol 3.

De begeleidig van Grol 1 is ook gewijzigd. Deze bestaat nu uit Philip Agteres (hoofdtrainer), Jos Heutinck (assistent-trainer), Frank Walterbos (teammanager), Willem te Kolste (teammanager), Bart Huijskes (assistent-scheidsrechter), Jimmy Poulina (keeperstrainer), Ivo Versteegen (fysio- en manueel therapeut), Gerry van Dongeren (hersteltrainer) en Suzanne Schovers-Douma (sportmasseur). Rogier Koppe, Peter Nijland en Michel Schoorl zijn gestopt.

Tevens zal de staf van Grol 1 dit seizoen aangevuld worden met Maurice Bartelds uit Lochem, die in het kader van zijn UEFA B opleiding de trainingen ondersteunt en Grol 1 als trainingsgroep zal gebruiken als de cursisten op bezoek komen. Maurice is geen onbekende voor Philip, omdat hij al 6 jaar zijn assistent is geweest bij SVZW en SDC '12.

Grol 1 start zijn oefenprogramma op dinsdagavond 8 augustus met de 1e training. De eerste oefenwedstrijd zal zijn op het Keitoernooi op dinsdag 15 augustus. Op dinsdag 22 augustus en zondag 27 augustus speelt men vriendschappelijk tegen Markelo en Vorden. In september staan drie bekerwedstrijden op het programma. De competitie in de 1e klasse start in het weekend van 23 en 24 september.

Het volledige concept oefen programma is te bekijken via het volgende overzicht: Grol 1 Programma Start seizoen.

Komend weekend staat er voor het huidige Grol 1 een "trainingskamp" in Barcelona op het programma om het huidige succesvolle seizoen gezamenlijk af te sluiten. Ook is Grol 1 nog in training voor de Finale van de Achterhoekcup dat op zaterdag 1 juli gespeeld wordt. Afhankelijk van het resultaat staat daarna een wedstrijd tegen De Graafschap op het programma. Daarna is er vakantie tot aan 8 augustus.

We wensen het nieuwe Grol 1 al vast een fijne vakantie en een goede en succesvolle voorbereiding.