Speelster van het kwartaal: Carlijn van Uem

Naam: Carlijn van Uem

Leeftijd: 12 jaar

Team Grol:

“J/M Onder 13-2. We zijn met 4 meiden: Charley, Julia, Rosa en ikzelf en de rest zijn jongens. Er is een hele goede en leuke sfeer.”

Positie: Links centraal Hoelang voetbal je al?:

“Al ruim 6 jaar want toen ik heel klein was voetbalde ik altijd in de boekhandel met opa. Af en toe kwam er wel eens een plafondplaat naar beneden of viel er weer een bak met pennen op de grond, maar dat vond opa nooit erg. Ik kwam er toen achter dat ik voetbal erg leuk vond en kwam terecht bij de F-pups. Ik ging samen met mijn achternichtje Fenna Hemmink op voetbal. De eerste training kregen we allebei de beker. We waren allebei echt super trots en we vonden het fantastisch.”

Wat vind je leuk aan voetbal?:

“Het is een teamsport, je leert er veel mensen kennen en het is superleuk als je als team een wedstrijd wint.”

Sterke punt(en)?:

“Goede passes kunnen geven.”

Mooiste voetbalmoment?:

“De kampioenswedstrijd kijken bij Grol 1 in Didam. We stonden in de hoek waar de spelers naar toe renden waar het winnende doelpunt werd gevierd.”

Leukste trainer / leider?:

“Trainer Sander van Beckhoven. Sander is al veel jaren mijn trainer. Ik heb al veel van Sander geleerd en hij geeft altijd goede tips. Hij geeft ook afwisselende trainingen. Leider Roy Reurink. Hij coacht de wedstrijden goed.”

Scoren en verliezen of niet scoren en winnen?:

“Niet scoren en winnen.”

Wat is je favoriete club?:

“FC Twente, ik ben er al een paar keer naar toe geweest.”

Kunstgras of echt gras?:

“Kunstgras.”

Wat zijn je hobby’s?:

“Voetbal, gamen, afspreken en leuke dingen doen met mijn vriendinnen en voetbal kijken op tv.”

Tot slot, wat is je favoriete eten?:

“ Loempia’s van de markt, patat.”