Tonnie Zieverink benoemd tot Lid van Verdienste KNVB

08-10-2024

Op maandag 7 oktober 2024 tijdens de Algemene Leden Vergadering van Sportvereniging Grol nam Tonnie Zieverink afscheid van het Algemeen Bestuur, waarin hij maar liefst 35 jaar zitting heeft gehad. Daarvan 13 jaar als secretaris van het jeugdbestuur, 1 jaar als ad interim voorzitter van het jeugdbestuur, en sinds 2003, 21 jaar als secretaris van de vereniging.

Voorzitter Stan Raben sprak aan het einde van de vergadering mooie woorden aan Tonnie Zieverink en bedankte hem voor 35 jaar bestuurswerk. “We gaan jouw toewijding, kennis en ervaring enorm missen in het bestuur, maar het is goed te weten dat je altijd beschikbaar bent om vragen te beantwoorden of anderszins te ondersteunen.” “Jouw grote betrokkenheid bij onze vereniging kwam ook nog eens tot uiting door dat je het bestuur niet zo maar verlaat, maar dat je ook zelf een goede vervanger hebt gevonden in de persoon van Nienke Boerkoel en dat je zorgdraagt voor een soepele overdracht van alle werkzaamheden.”

Toespraak voor Tonnie Zieverink

Tonnie heeft de hoogste verenigingsonderscheiding in 2009 al ontvangen, erelid van s.v. Grol, en daarom gaf Stan vervolgens het woord aan Henk Plass van de KNVB.

Ook Henk Plass sprak zijn waardering uit voor al zijn bestuurswerk bij Grol, maar ook voor al het andere vrijwilligerswerk dat hij verricht heeft bij Grol, zoals trainer, leider, secretaris Internationaal Marveldtoernooi (hetgeen Tonnie blijft voortzetten) en het leiden van diverse werkgroepen. De KNVB heeft derhalve besloten om Tonnie te benoemen tot Lid van Verdienste van de KNVB, een titel die zelden wordt verleend door de KNVB. Derhalve een prachtige waardering voor al het werk dat Tonnie bij Grol heeft verricht.

Na afloop werd Tonnie door alle aanwezigen, waaronder zijn zoons Mart en Ruben, persoonlijk gefeliciteerd met zijn onderscheiding en bedankt voor al zijn inzet voor Grol.

Tonnie Zieverink werd benoemd tot Lid van Verdienste bij de KNVB. De oorkonde en de speld werden overhandigd door Henk Plass van de KNVB. Foto's: Stefan Kempers.

Tonnie Zieverink geeft het secretarisstokje door aan Nienke Boerkoel.

Tonnie werd na afloop gefeliciteerd door de aanwezigen waaronder zijn zoon en tevens Grollid Ruben.

Tonnie werd na afloop gefeliciteerd door de aanwezigen waaronder zijn zoon en tevens Grollid Mart.