Grol E2 kampioen

29-04-2008

In de laatste wedstrijd van de competitie afgelopen zaterdag 26 april tegen AZSV E3 kon Grol E2 alleen bij winst kampioen worden. De spelers waren al weken super gemotiveerd om kampioen te worden. Het moest in de laatste wedstrijd gaan gebeuren. Goed geconcentreerd en scherp begon Grol aan de wedstrijd.

Nog voordat de eerste helft nog maar halverwege was stond Grol al met 0-2 voor. Via een goed opgezette aanval vanaf het middenveld schoot de snelle Joos de bal in. Een mooie voorzet van Kjell werd vervolgens door Joos goed afgerond. Een counter van Lars ging rakelings langs het doel van de goed keepende doelman van AZSV.

Hierna kwam AZSV er achter dat zij ook strijd moesten voeren wilden zij kampioen worden. Met een goed genomen vrije trap en een afstandschot met een rare stuit die voor onze keeper Quint onhoudbaar waren, kwam AZSV weer op gelijke hoogte, (2-2).

Het was voor Grol even alle hens aan dek. Het goede spel van het begin van de wedstrijd was weg en een veel feller AZSV bracht Grol aan het wankelen. De rust kwam net op tijd.

In de rust werd alles weer even op een rijtje gezet. Na de rust begon Grol net als in de eerste helft met heel goed spel en mooie aanvallen. Het middenveld, met de prima spelende Sacha, Gijs en Laura, zorgde ervoor dat de bal op de helft van AZSV bleef.

Na 15 minuten zakte het spel een beetje in. Maar net op dat moment scoorde Grol gelukkig, (2-3). Daarna werd het een gekkenhuis. AZSV werd nog feller en Grol werd teruggedrukt. Quint moest verschillende malen zijn knappe kunsten vertonen om het doel schoon te houden.

Aan het einde van de wedstrijd nam de spanning bij spelers (maar ook bij ouders) toe. Van mooi en goed spel was allang geen sprake meer. De stabiele Roel en Jardi hadden in de verdediging hun handen vol aan het blussen van brandjes. Van trainer Christian hadden ze geleerd dat mooi spel niet belangrijk was als je kampioen wilt worden. Dus weg is weg. Ook Gijs had deze les goed geleerd.

De ontlading kwam toen de scheidsrechter na 7 minuten extra tijd affloot.