Grol E1 - WVC E1

09-09-2008

Zaterdagochtend 10.00 uur. De jongens van Grol E1 staan met gezonde wedstrijdkriebels en ruim op tijd voor de kleedkamers te trappelen. Vandaag staat de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma. Na een goede warming up mogen we aan de bak tegen het sterke WVC uit Winterswijk. WVC verrast ons met goede combinaties in een hoog tempo. Iedereen doet zijn uiterste best maar we komen toch vrij snel op een 0 – 3 achterstand. Daarna gaat het beter. Remon, Rick en Doné krijgen grip op hun tegenstanders en verzorgen de opbouw van achteruit steeds beter. Marc wint zijn duels op het middenveld en zorgt hiermee voor balbezit. Myron laat de tegenstander z’n hakken zien met een paar flitsende acties en zorgt daarmee voor het nodige aanvallende gevaar. Een goede pass van achteruit wordt opgepakt door Ole, onze snelle spits, die z’n tegenstander mooi uitkapt en de bal goed teruglegt op Timo. Die op zijn beurt het overzicht behoudt en direct doorspeelt op de inlopende Matijs. Matijs aarzelt niet en de keeper is kansloos op zijn goed geplaatste schot. Deze mooie aanval is de bekroning op ons goede spel in deze fase van de wedstrijd. Mede dankzij een aantal mooie reddingen van de sterk keepende Tim, weten we de ruststand vast te houden op 1 – 3. In de tweede helft gaan we goed mee in het hoge speeltempo en leggen we nog een paar mooie combinaties op de mat. We kunnen helaas niet voorkomen dat WVC uitloopt naar een verdiende 1 -7 eindstand, maar we zijn wel erg tevreden over de vorderingen die we al in een paar wedstrijden hebben gemaakt met ons team. We gaan deze week weer lekker trainen en kijken nu al uit naar de wedstrijd van volgende week tegen VIOD E1 in Doetinchem.