Roelof Luinge scheidsrechter bij Grol 1 - oud Grol 1

12-09-2008

GROENLO - Niemand minder dan Nederlands meest bekende scheidsrechter Roelof Luinge is donderdag 18 september a.s. de leidsman bij de wedstrijd Grol 1 - Oud Grol 1, die wordt gespeeld ter gelegenheid van de officiële opening van het kunstgrasproject van de s.v. Grol op het sportpark 'Den Elshof' in Groenlo.

De opening van de drie nieuwe kunstgrasvelden is bewust vastgesteld op 18 september, de oprichtingsdatum van de Groenlose voetbalclub en dit jaar ook nog eens de negentigste verjaardag van de grote Grolfamilie.
De wedstrijd wordt op het hoofdveld van het sportpark 'Den Elshof' gespeeld, begint om 20.30 uur en duurt 2 x 25 minuten.

Bij Oud Grol 1 komen met name spelers in actie, die in de afgelopen 30 jaar zijn uitgeroepen tot 'Voetballer van het jaar'. Zo komt de droomvoorhoede van de beginjaren negentig weer in actie, bestaande uit Edwin Bosman, Michel Hoffman en Frank Luttikholt. Als coach van Oud Grol 1 zal optreden de zowel bij Grol als Longa '30 in het recente verleden succesvolle hoofdtrainer Gerard Bos uit Haaksbergen.

Het openingsprogramma begint 's avonds om 19.00 uur. Vanaf dat tijdstip zijn genodigden en andere belangstellenden welkom om de totaal vernieuwde accommodatie aan de Oude Winterswijkseweg te bekijken. De kleurrijke en muzikaal ondersteunde openingsactiviteiten starten om precies 20.00 uur en vinden plaats op het hoofdveld. Bij dit programmaonderdeel zal de Groljeugd worden ingeschakeld en enkele vooraanstaande Grolleden. Hierbij zijn het wethouder sportzaken Henk Gerrits van de gemeente Oost Gelre en voorzitter Theo Huijskes van de s.v. Grol, die een openingstoespraak zullen houden.

Na afloop van de voetbalwedstrijd zal er voor alle aanwezige belangstellenden en genodigden een gezellig samenzijn plaatsvinden in het sportcafé op het sportpark 'Den Elshof'. Daarnaast heeft het Grolbestuur besloten om alle tientallen vrijwilligers, die in de afgelopen maanden hun medewerking hebben verleend aan de totstandkoming van het kunstgrasproject, op een latere datum een feestelijke party aan te bieden.

Het gehele openingsprogramma (inclusief de voetbalwedstrijd) is donderdag voor een ieder gratis toegankelijk!