Grol kansloos ten onder in matig duel

14-09-2008

Als de schrijver van dit artikel eenzelfde inzet en gedrevenheid aan de dag zou leggen als het vlaggenschip van de SV Grol afgelopen zondag in de uitwedstrijd tegen het Hengelose Tubantia, had u waarschijnlijk nu al om kunnen bladeren naar het volgende artikel in uw nieuwsbron, want dan was hiermee mijn verslag reeds genoteerd. Geen moment wekte het team van coach Henry Golstein de indruk de mouwen op te willen stropen om de wederom vele meegereisde Grollenaren een behoorlijke pot voetbal voor te schotelen. Om de ogen uit te kunnen kijken had men er wellicht verstandiger aan gedaan het alom geroemde en geprezen bloemencorso in Lichtenvoorde te bezoeken. De thuisclub had in de openingsfase meer van het spel, hoewel Grol gaandeweg meer en meer grip kreeg op zijn tegenstander. Desondanks kende de ontmoeting tussen beide teams een rommelig karakter.

Op een voorzet van Björn Koldeweij had Kevin Stöteler met een kopbal het geluk niet aan zijn zijde. Zijn inzet werd door doelman Remco Olde Hendrikman enigszins fortuinlijk gekeerd. Tubantia stelde luttele minuten later een schot op de lat tegenover en daarmee is eigenlijk het verhaal van het eerste bedrijf verteld. Grol dwong verder niets af, was te lief, terwijl de tegenstander veel agressiever de duels in ging. Meteen na de aftrap had een subtiel balletje van Kevin Stöteler succesvol kunnen zijn, de bal werd echter van richting veranderd waardoor het net naast het doel rolde. Het sein voor de thuisploeg om daarna meedogenloos toe te slaan. Binnen twee minuten werden inschattingsfouten en slap verdedigen, keihard met een tweetal treffers afgestraft. Na ruim een uur voetballen kon ook trainer Golstein het gestuntel niet meer aan zien en haalde wegens collectief falen met Bjorn Köldewey, Sander Nijhoff en Lennard Walterbos bijna de volledige middenveld bezetting naar de kant. Jorrit Splitthoff kegelde hierna een afgeslagen bal nog in het doel, maar de aansluittreffer bracht geen soelaas meer. Sterker nog, de razend snelle Erik Araujo Rabelo strooide in blessuretijd met een treffer nog meer zout in de reeds vele wonden van de desolate gasten.

Zondag 21 september speelt Grol thuis tegen De Tubanters uit Enschede.

Speelronde: 2
Scheidsrechter: Dhr. J.W.A.M. Kok uit Ulft
Ruststand: 0-0
Eindstand: 3-1
Scoreverloop: 53e min. 1-0, Ruud Geerdinck, 55e min. 2-0, Athur Gouriye 82e min. 2-1, Jorrit Splitthoff, 90+2 min. 3-1, Erik Araujo Rabelo
Gele kaarten: Daniël Banis (Tubantia) en Sander Nijhoff (Grol)
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt en Tom Kaak.
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Juliën Harbers, Wouter Pillen en Patrick Blanckenborg;
Midden: Lennard Walterbos, (63e min. Robin Schuurmans) en Björn Koldewey (63e min. Dennis Pasman, Christian Pillen
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Kevin Stöteler en Sander Nijhoff (63e min.Michel Kamphuis)
Bijzonderheden: Eerste competitienederlaag seizoen 2008 - 2009.

Programma zondag 21 september:
Vogido - De Zweef
Stevo - Heino