Grol F2 - Bredevoort F1

14-09-2008

Om 8 uur hadden wij met elkaar afgesproken op het prachtig vernieuwde sportcomplex van de svGrol. We hadden dus ruim de tijd om ons klaar te maken voor de wedstrijd en even lekker warm te schieten. Want we moesten het op gaan nemen tegen Bredevoort F1. het zou dus absoluut geen makkelijke pot gaan worden. Daarom had de leiding een mooi strijdplan gemaakt. Dat betekende dat we begonnen met Jorden in de goal. In de verdediging speelde wij met Jordy, Kane en Noud. Op het middenveld stonden Mees en Bob. En voorin speelde onze spits, Ties. Dat betekende dat Ryan even begon als wissel, maar hij zou er al snel in komen om vervolgens een goede wedstrijd te gaan spelen.

Na het eerste fluitsignaal begon de F2 meteen goed te voetballen. En het was ook meteen duidelijk dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Maar het was toch echt de grol die het beste van het spel had. En dat resulteerde dan ook in een verdiende voorsprong. Mees maakte een mooi doelpunt, 1-0!

Alsof dat nog niet genoeg was, grol ging gewoon verder met goed aanvallend voetbal spelen. Dat voetbal was zelfs zo goed dat er ook de 2-0 kwam! Dit keer was het Ties die de keeper goed wist te passeren. Zo stonden we in de eerste helft al met 2-0 voor! Maar helaas lukte het niet om die stand mee te nemen naar de kleedkamers. Doordat we zo fanatiek aan het aanvallen waren vergaten we af en toe om ook te verdedigen. Daardoor kon Bredevoort vlak voor rust nog de 2-1 maken.

Na dat in de rust was gezegd dat we wel de koppies erbij moesten houden, en dat we gewoon verder moesten gaan met voetballen, begonnen wij aan de 2e helft.

Helaas was de 2e helft niet zoals de eerste. Het was veel slapper. Daardoor kwam ook de 2-2. daarna probeerde we het af en toe nog wel, maar het lukte niet meer. Het lukte niet meer om nog te scoren tegen Bredevoort. Wel was Bredevoort zelf nog een keer heel erg gevaarlijk, en waren ze dicht bij de 2-3. maar gelukkig stond bij Grol Jorden in de goal. En hij wist met 2 prachtige reflexen achter elkaar de bal uit de goal te houden.

Dat betekent dus dat de wedstrijd is geëindigd in een 2-2 gelijkspel.