Finalisten AH Wallerbosch F-competitie bekend!!!!

26-11-2008

Groenlo- De finalisten van de eerste editie van de Albert Heijn Wallerbosch F-competitie komen uit Turijn en Doetinchem. Na een enerverende laatste competitieronde zijn de Graafschap en Juventus de teams die zich mogen opmaken voor de wedstrijd om de plekken 1 en 2.
Juventus heeft de wedstrijd om de 1e plek behaald door ongeslagen winnaar te worden in poule Albert. Het wist de Superboeren knap achter zich te houden. Deze Superboeren bleven op haar beurt Ajax voor door in de laatste speelronde gelijk te spelen tegen de Amsterdammers en zo op doelsaldo tweede te eindigen. Een puike prestatie van beide teams en het belooft voor hen een spannende week te worden, waarin men zich moet gaan voorbereiden voor de finalewedstrijd.
De laatste wedstrijden in de poulefase waren wedstrijden waarin door bijna alle teams een ‘alles of niks’ werd gehanteerd. In poule Heijn (plekken 5 t/m. 8) speelden Liverpool en Real Madrid een spectaculair duel. De toeschouwers kregen maar liefst elf doelpunten te zien en de ene goal was nog mooier dan de andere. Complimenten dan ook aan de spelers van beide teams. Doordat de keeper van Liverpool deze avond goed in vorm was, vonden de Madrilenen iets minder vaak het net dan de Engelsen. Uitslag: Liverpool- Real: 7-4
De andere wedstrijd in deze poule ging tussen Barca en PSV. Barcelona was duidelijk een maatje te groot voor de Eindhovenaren. De kansen die men kreeg, gingen er ook bijna allemaal in. PSV had haar dag niet en ging dan ook ten onder met een 6-0 nederlaag. Poule Albert leverde de twee teams die gaan strijden om de eerste plaats in deze competitie. Zoals u al heeft kunnen lezen wist de Graafschap zich na een zinderende wedstrijd tegen directe concurrent Ajax te plaatsen voor de finalewedstrijd. Na het laatste fluitsignaal stond de stand van 3-3 op het scorebord en konden de handen van de Superboeren de lucht in.
Ajax gaat spelen om de 3e plek. De tegenstander van Ajax in die wedstrijd is F.c. Twente. De ploeg uit Enschede wist weliswaar de laatste wedstrijd te winnen met 6-3 van Juventus, maar dat was niet voldoende om bij de eerste twee in deze poule te eindigen. Juve deed dat, zoals gezegd, wel. Het werd winnaar van poule Albert en speelt dan ook in de wedstrijd om de eerste plek.
a.s. Woensdag zullen de finalewedstrijden gespeeld gaan worden. Het speelschema ziet er dan als volgt uit:
Duel om de 1e en 2e plek o.l.v. dhr. W. Roerdink: Juventus-De Graafschap (Hoofdveld A)
Duel om de 3e en 4e plek o.l.v. dhr. Klein Gunnewiek: Ajax- Twente (Veld 1A)
Duel om de 5e en 6e plek o.l.v. dhr. Bleumink: Barcelona-Liverpool (Hoofdveld B)
Duel om de 7e en 8e plek o.l.v. dhr. M. Pouwels: PSV-Real (Veld 1 B)
Hopelijk staat u om woensdag 3 december 18.00 langs de lijn op sportpark Den Elshof om de pupillen aan te moedigen in hun finalewedstrijd. Tot dan!!!!!
Na de wedstrijden zal de prijsuitreiking gedaan worden op de tribune. Een tip is dus om trainingsjasjes e.d. dan even bij de hand te hebben en aan te trekken. Ouders kunnen daar ook plaats nemen.