Vios Beltrum C1 - Grol C2

01-12-2008

Zaterdagmiddag 29 november trad Grol C2 in Beltrum aan tegen het sterk geachte Vios B. C1. De vraag voor het team en de meegereisde Grolaanhang was, of de opgaande lijn uit de laatste twee wedstrijden, met  twee overtuigende overwinningen, vandaag zou kunnen worden voortgezet. De weersomstandigheden en het veld waren goed, langs de lijn stonden veel enthousiaste ouders en de spelers waren zeer gemotiveerd. De condities om een goed resultaat neer te kunnen zetten klopten in ieder geval.

Direct na het eerste fluitsignaal trok Grol C2 het initiatief naar zich toe. Er werd direct druk op de tegenstander gezet. Bij balbezit lag het tempo hoog en er werd doelgericht gespeeld. Al na vijf minuten resulteerde dat in de 0-1 door een fraaie goal van Jesper Franssen. Net bekomen van de schrik, moest Vios B. C1 enkele minuten later ook al de 0-2 incasseren. Jesse Giesen, de laatste wedstrijden goed in vorm, draaide op prachtige wijze de bal uit een corner achter de Vios-doelman. Grol draaide Vios B. de duimschroeven verder aan en tot twee keer toe stond de paal een uitbouw van de score in de weg. Gaandeweg de eerste helft nam Grol C2 gas terug. Dit gaf Vios B. C1 gelegenheid om zich terug te vechten in de wedstrijd. Tien minuten voor het einde van de eerste helft resulteerde dit in de aansluitingstreffer: 1-2. Een doelpunt met overigens een sterke lucht van buitenspel. De betrouwbaar keepende Floris Geessinck werd bij zijn poging de bal weg te werken namelijk gehinderd door een buitenspel staande Vios-speler. Het vlagsignaal van assistent-scheidsrechter Bert Franssen werd door de scheidsrechter evenwel met een breed handgebaar weggewuifd.

De tweede helft begon spectaculair. Terwijl het grootste deel der Grolaanhang zich nog uit de kantinewarmte moest losrukken, had Vios B. C1 onnodig balverlies door Grol op het middenveld afgestraft, door uit een messcherpe counter de 2-2 aan te laten tekenen.

Het tekent de veerkracht van het Grol C2 van dit moment dat onmiddellijk voetballend antwoord werd gegeven. Via twee vloeiende aanvallen werd de nu meer centraal voorin spelende Jesse Giesen gevonden, die met twee fraaie doelpunten de 2-3 en de 2-4 liet aantekenen. Met twee sterke vleugelverdedigers, in de personen van Daniël Platter en Jesse Wolters, en een sterk centraal duo in met midden, bestaande uit Tom Heming en Robin Huurdeman, gaf Grol achterin niets meer weg. Vanuit het middenveld, met de prima spelverdeler Luc Stortelder centraal op het midden, omringd door de vandaag onvermoeibaar lijkende Jesper Franssen en de degelijke middenvelders Bart Jansen en Tim Rotink, werd voortdurend de Grol aanval in stelling gebracht. De vleugelspelers Bram Reijrink (eerste helft), Dave Lageschaar (tweede helft), Thorsten van Melis (tweede helft) en centrale aanvallers Bas te Brake en Jesse Giesen vormden vanmiddag een ware plaag voor de Vios-verdediging. Het was dan ook volkomen in overeenstemming met het spelbeeld, dat door een attente Dave Lageschaar de 2-5 werd gescoord uit een afgeslagen bal. Het slotakkoord van deze middag was voor Jesper Fransen, die met een fraai schot zijn tweede doelpunt van de wedstrijd maakte en daarmee de eindstand op 2-6 bepaalde.

Thomas Bos, deze middag geblesseerd, bekeek het vanaf de zijlijn en zag dat het goed was.

Met dit resultaat heeft Grol C2 de opgaande lijn van de laatste wedstrijden doorgetrokken en zich stevig in de middenmoot genesteld. Met nog twee wedstrijden te gaan vóór de winterstop tegen naaste concurrenten, moet het mogelijk zijn deze positie verder te verstevigen. Het spel van de laatste wedstrijden geeft daar in ieder geval zeker vertrouwen toe.