Jeugdspelers sv Grol trainen op muziek

26-09-2005

Een goede coördinatie van de hersenen en de voeten is de basis om een goede voetballer te worden. Dat is de kern van het betoog dat Michel Bruyninckx uit Belgie vorige week vrijdag hield tijdens een clinic bij de sv Grol op sportpark Den Elshof in Groenlo. Deze coördinatie kan makkelijk worden geoefend en verbeterd met Soccerpal op muziek. Voor circa 150 belangstellenden van binnen en buiten de club liet Bruyninckx de spelers van Grol D2 en Grol E1 kennis maken met de Soccerpal, een voetbalnetje met een koord waar op een blokje is bevestigd. Diverse oefeningen werden gepresenteerd, en onder begeleiding van  muziek kregen de spelers beetje bij beetje de skill bal onder controle.

Soccerpal blijkt een leuke en effectieve manier van trainen te zijn om de lichaamsbeheersing en de balbeheersing te verbeteren. Het tweede deel van de avond stond in het teken van de Wiel Coerver methode. Spelers van Grol D1 lieten met en zonder bal zien hoe observatie, coördinatie, goed lopen en balbeheersing het voetbalspel kunnen verbeteren. Oefeningen van Wiel Coerver zijn daarbij belangrijk om de balbeheersing te vergroten.

De invallende duisternis was noodzakelijk om de zeer enthousiast vertellende Bruyninckx te doen laten stoppen. Na afloop was er de mogelijkheid om een Soccerpal en een CD-ROM met oefeningen aan te schaffen. Voor degenen die dit alsnog willen doen kunnen terecht op de website van Soccerpal: www.soccerpal.be of kunnen contact opnemen met de sv Grol via info@svgrol.nl. Met de Soccerpal Clinic heeft het Jeugdbestuur, in samenwerking met de Commissie Opleiding en Vorming, het startsein gegeven voor een verdere verbetering van de jeugdopleiding. Deze verbetering zal worden gerealiseerd door het toepassen van de Wiel Coerver methode binnen de trainingen. Hoe dit precies gaat gebeuren wordt maandag 3 oktober a.s. tijdens de Algemene Leden Vergadering van de sv Grol gepresenteerd.