Nationaal team USA en Olympique Marseille voor de eerste keer in Groenlo

27-03-2012

Tijdens de voorjaars Fancy Fair van de VSVG op zaterdag 24 maart is door het bestuur van de Stichting Internationaal Marveldtoernooi het deelnemersveld van het 23e Internationale Marveldtoernooi bekend gemaakt.

Ondersteund door werkelijk een prachtige presentatie en videobeelden werden de deelnemende teams voor het Marveldtoernooi in 2012 bekend gemaakt.

Wederom is de mondiale top in Groenlo aanwezig. Naast de vaderlandse ploegen Ajax, Feyenoord, PSV, FC Twente (als regionale vertegenwoordiger) en s.v. Grol als organiserende vereniging zijn de volgende buitenlandse ploegen vastgelegd: Bayer’04 Leverkusen uit Duitsland, Real Madrid uit Spanje, Manchester United, FFFA Ghana en Liverpool uit Engeland en maar liefst twee nieuwkomers van naam: Olympique Marseille uit Frankrijk en het Nationale Team USA.

Aansluitend vond de loting voor de poule-indeling plaats. De teams spelen dit jaar wederom in twee poules, te weten de PEPSI poule en de DLA ICT poule. De loting werd gedaan door Nick Jansen, aanvoerder van het Grol team dat deelneemt aan het Marveldtoernooi. Rrrrrrikie ondersteunende de loting met een aantal fikse draaien aan het Rad van Fortuin.

De poule-indeling voor het 23e Internationale Marveldtoernooi is als volgt:

Voorzitter Ben Bomers maakte na de loting melding van het feit dat er helaas rekening mee gehouden dient te worden dat we mogelijk één of twee Nederlandse teams moeten gaan missen in verband met de Nationale Voetbaldag op 2 juni a.s. waarbij gespeeld wordt om het kampioenschap van Nederland. Het bestuur heeft twee interessante, buitenlandse vervangers achter de hand.

Voorts is melding gemaakt van een wijziging in het speelschema. Alle teams spelen op de vrijdagavond reeds twee poulewedstrijden. Op zaterdag worden dan de overige drie poulewedstrijden gespeeld en op de zondag zijn er dan de finalewedstrijden. Deze wijziging is doorgevoerd om de kwaliteit van de wedstrijden op de zondag, waaronder de finale te verbeteren

Op donderdagavond 31 mei a.s. vindt wederom een sponsoravond plaats voor de sponsoren van de s.v. Grol en het Marveldtoernooi. Rene Meulensteen, de hoofd veldtrainer van Manchester United, is die avond de hoofdgast en zal een kijkje achter de schermen gaan geven.

Het bestuur is er wederom in geslaagd een zeer sterk internationaal deelnemersveld naar Groenlo te halen, waaronder een aantal verrassende nieuwkomers. Topclubs uit binnen- en buitenland zullen tijdens het toernooiweekend van 1 t/m 3 juni a.s. hun voetbalkunsten weer vertonen, om uiteindelijk op zondagmiddag 3 juni a.s. in de finale te strijden om de prachtige Marveldbokaal en de titel toernooiwinnaar van het Internationaal Marveldtoernooi 2012.

Wij hopen u allen weer te mogen begroeten in het toernooiweekend van 1 t/m 3 juni a.s.