Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Victoria 28

27-09-2012

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 zal trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing geven. Hierbij de voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Victoria '28 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

We staan aan de vooravond van onze 3e thuiswedstrijd en competitieronde 5 in dit prille seizoen 2012-2013.

Een competitiestart waarin we na 4 wedstrijden het prachtige aantal van 10 punten wisten te halen. Hiermee bevinden we ons op dit moment aan kop van de ranglijst in de 2e klasse J.

Ik ben van mening dat we na ongeveer 8 gespeelde wedstrijden de balans kunnen opmaken hoe we als team staan op de ranglijst.

Dat dit tevens de laatste wedstrijd is in de 1e periode(1x 8/2x 9) kan het voor de s.v.Grol interessant maken, en hier lang voor mee blijven strijden is een mooie uitdaging voor de groep!

Of het op dit moment al realistisch is om van deze jonge selectie meer te verwachten lijkt me nog niet helemaal op zijn plaats. De groep heeft zeker kwaliteiten en de daarbij behorende prestatiedrang, dit maakt het voor de toekomst zeker interessant.

Dit schrijven geeft me tevens de gelegenheid om de gasten uit Enschede vanaf deze plek van harte welkom te heten op ons sportcomplex “Den Elshof”. De ploeg van trainer-coach Bert-Jan Heupers zal er alles aan doen om zich net als vorig seizoen, 2e plek met 45 punten, in de top van de ranglijst te spelen.

Ik heb zelf het genoegen gehad, als trainer van Silvolde , om deze sportieve en uitstekende tegenstander vorig seizoen 2 keer te bestrijden in de 1e ronde van de nacompetitie voor een plek in de 1e klasse. Het team wist tot dusver 7 punten te bemachtigen uit 4 wedstrijden, thuis werd KOSC met duidelijke cijfers (5-2) in de 1e wedstrijd aan de kant gezet. In Winterswijk werd een 4-2 nederlaag geleden en uit bij ATC’65 wist de ploeg het net weer uitstekend te vinden middels een 1-4 overwinning, en afgelopen zondag wist Victoria’28 een 0-2 achterstand om te buigen in een 2-2 tegen Wijhe’92. Het team, met veel scorend vermogen (13-9), zal er alles aan doen om met 3 punten te vertrekken uit Groenlo en aansluiting te houden met de topploegen. Dit past ook in de ambitie om door te stoten naar een plek in de 1e klasse.

Genoeg over Victoria’28 zou je kunnen zeggen. Grol heeft,zoals hierboven aangegeven,een prima start van de competitie. Naast de punten die er vergaard zijn, zit er ook een stijgende lijn in het spel dat de spelers de laatste weken op de “mat” leggen. Het team straalt veerkracht ,plezier, instelling en saamhorigheid uit, elementen die zeer bepalend zijn in teamsport. Met een gelijkspel(1-1) tegen het uitstekende Dieze West en achtereen volgens 3 keer winst, 1-4 SDC’12, 3-1 Luctor en afgelopen zondag de 1-2 winst bij KOSC hebben we ons een prima uitgangspositie verschaft om een mooi en leervol seizoen te draaien.

Ik hoop op een massale opkomst van ons eigen “Blauw-Wit” legioen, want dejonge ploeg kan de steun van de vele supporters uitstekend gebruiken.

De wedstrijd staat onder de vakkundige leiding van Dhr. B.D.Megchelenbrink uit Brummen, die ik vanaf deze plek van harte welkom heet.

Grol laat je zien zondag, zowel in als rondom het veld!

Jos Heutinck