John Ligtenberg Verenigingsman

17-06-2013

Hij stond als fotograaf van het clubblad sv Grol zaterdagavond met zijn camera in de aanslag klaar om in een vol sportcafé een foto te maken van de aanstaande bekendmaking en huldiging van de Verenigingsman van het jaar, totdat hij na een paar hints van voorzitter Hans Scheinck in de gaten kreeg dat hij zelf degene was die deze eretitel te beurt viel en de lauweren voor hemzelf waren. Dit vanwege grote verdiensten voor de club, al vele jaren lang.Teamgenoot Bob Lebbink uit het 45+-team nam de camera van hem over om John uiteraard ook zelf op de foto te zetten.

Ligtenberg kreeg onder andere veel lof toegezwaaid als trainer en coördinator bij de F-jeugd. “Je pedagogische kwaliteiten zijn meer dan voldoende. Je gaat uitstekend met de jeugd om, je begrijpt hoe je hen op die leeftijd moet benaderen, je weet ze enthousiast te maken en te leren beter te worden als voetballer en als kleine mens. Je doet dat op erg natuurlijke wijze. Het plezier en het leerproces staat voorop en dan komen pas de prestaties. Dat probeer je op iedere trainer en leider in de F-klasse over te brengen. Dat doe je overtuigend. Over de F-afdeling binnen de s.v. Grol maakt zich eigenlijk niemand zorgen. Een heel groot compliment voor jou en alle leiders en trainers in de F-klasse,” aldus de voorzitter. “De mensen binnen de Grol weten dat je met je creativiteit ook een bijdrage levert aan vele reclame-uitingen op het sportpark en aan de huisstijl van de club, zoals het Internationale Marveld Toernooi. Daarnaast ben je lid van de redactie van het clubblad en van het PannaNieuws, in beide gevallen met de speciale taak “fotografie”. Mensen ervaren die samenwerking als ‘een feest’, door je betrokkenheid, je relaxtheid en je humor.”