Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Glanerbrug

26-09-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Glanerbrug 1 van zondag a.s.

Beste voetballiefhebbers,

Ik maak graag van deze gelegenheid gebruik om onze gasten uit Glanerbrug alvast van harte welkom te heten. Ook een woord van welkom aan Dhr. van der Vrande uit Beuningen, bij wie deze wedstrijd zeker in goede handen zal zijn.

We hopen verder ons eigen ”Blauw-Wit”legioen, net als onze laatste thuiswedstrijd tegen Rheden (4-4), weer een mooie voetbalmiddag voor te schotelen, een wedstrijd waarin we ons weer gesteund zullen voelen door de aanwezigheid van velen in waarschijnlijk prima weersomstandigheden. Alvast onze dank hiervoor.

Ook iets recht zetten ten opzichte van de kansloze nederlaag tegen Bemmel lijkt me een prima motivatiefactor voor onze jonge en gretige selectie.

Glanerbrug is de competitie begonnen met de ‘derby’ thuis tegen Rigtersbleek en wist deze in de slotfase om te zetten in een terechte 2-1 thuisoverwinning. De 2e wedstrijd, in deze prille competitie, bracht de ploeg een bezoekje aan Arnhem om daar tegen FC Presikhaaf aan te treden. Uitstekend counterspel en efficiënt omspringen met de kansen bracht een zeer verassende 7-0 uitslag op het bord, in het voordeel van de ploeg van trainer Dennis van Beukering (FC Presikhaaf) wel te verstaan.

Afgelopen zondag werd er niet gespeeld door het team van trainer-coach Herman van Veen. Trieste omstandigheden rondom gebeurtenissen in Didam waarbij 2 jonge voetballers in één klap hun ouders verloren gaf vanzelfsprekend andere gedachten, invulling, dan het spelen van een wedstrijd, en volkomen terecht werden in Didam bij DVC’26 en bij DVV in Duiven diverse wedstrijden niet gespeeld en bij beide clubs werd er op passende wijze stilgestaan bij het verdriet van velen. Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte in deze moeilijke tijden, spreek hier zeker namens de club en 1e selectie van de s.v. Grol.

Dan doorgaan met de orde van de dag valt niet altijd mee, zoals ik bovenstaand al aangaf staat er voor de spelers van Grol een interessante wedstrijd op de speelkalender. Na een nederlaag in Wijchen (4-2)herstelden we ons tegen Rheden in de eerste thuiswedstrijd in de 1e klasse, na een zeer moeizame start (0-2) werden de bakens (niet Tim) verzet en sleepten we er nog een punt uit door met 4-4 gelijk te spelen, zonder dat er grootst werd gespeeld. Een wedstrijd die zeker aantrekkelijk was voor het publiek en waarbij Grol op stand van 4-3 in het voordeel van de thuisclub een prima kans had op 5-3 en hiermee de winst had kunnen binnen halen, wel een terechte puntendeling op het einde.

Samenvattend: Terechte nederlaag in openingswedstrijd tegen AWC, waarbij we op 2-2 in de 2e helft prima kansen hadden op een 2-3 voorsprong. Tegen Rheden op 4-3 prima mogelijkheid om op 5-3 voorsprong te komen en uiteindelijk terechte puntendeling.
Tegen Bemmel kennis gemaakt met de wetten in de 1e klasse en met een kansloze 4-0 nederlaag de bus ingestuurd op weg naar de Achterhoek.

Conclusie: Grol moet met veel passie en strijdlust de wedstrijden beleven in de 1e klasse om er een goed figuur te willen slaan, laat dit nou net een van onze kwaliteiten zijn jongens!

Jos Heutinck