Voorbeschouwing door Jos Heutinck

06-12-2014

Beste voetballiefhebbers,

Vanaf deze plek allereerst een woord van welkom aan onze gasten uit Nijverdal. Promovendus De Zweef is de competitie uitstekend gestart met 20 punten uit 11 wedstrijden. Afgelopen weekend werd er door het team van trainer-coach Herman Hegeman gelijk gespeeld tegen TVC’28 uit Tubbergen. De ploeg bevindt zich op dit moment in de subtop van deze 1e klasse van het zondagvoetbal.
Een prima resultaat voor een team dat hard werken hoog in het vaandel heeft staan en met de bijbehorende voetbalkwaliteiten geeft dit deze mooie plek op de ranglijst.

Grol pakte zondag in Almelo de broodnodige 3 punten en bracht hiermee het puntentotaal op 11 na even zoveel gespeelde wedstrijden. Dat we dit seizoen vaak niet konden beschikken over een voltallige selectie is iets waar ik, zeker naar buiten toe, geen probleem(excuus) van heb willen maken. Ik maak hier in deze voorbeschouwing met recht een uitzondering voor. Afgelopen dinsdag raakte onze snelle en sterke buitenspeler Mark Peters zwaar geblesseerd op de training en hij zal zich na de kruisbandoperatie in 2013 beraden over zijn voetbaltoekomst. Dat zijn zaken die je als speler en ook als trainer zeker liever niet mee maakt en ons als groep zeker raakt. Naast Mark kunnen we ook al een periode geen gebruik maken van de kwaliteiten van Bram Huls, Sjors Storkhorst, Johan Houben en Rob Temmink. Dat Max de Vries, Kai Ordelmans en Rick Arink recentelijk weer bij de groep konden aansluiten maakt deze “klaagzang”compleet.. Grol heeft bewezen dat het zich uitstekend kan meten met de tegenstanders in de 1e klasse en heeft hierin ook zeker een gezonde doelstelling. Dat we hiervoor op korte termijn(voor winterstop) punten moeten halen beseffen we ons als de beste.

We zullen De Zweef met een passend strijdplan bestrijden waarin passie, wilskracht en de wil om aan te vallen de boventoon zal voeren. Naast wedstrijdinstelling heb je ook scherpte in kwaliteit nodig en dit is iets wat de selectie voldoende herbergt, gelukkig ook in de breedte!

De wedstrijd zal onder leiding staan van Dhr. A.Leushuis uit Goor die ik bij deze van harte welkom heet op ons sportpark ”Den Elshof”. Ik hoop op een massale opkomst van ons trouwe publiek bij deze laatste thuiswedstrijd voor de winterstop.

Tot zondag op “Den Elshof”om 14.30 uur.

Jos Heutinck