Grolman Gerard Sprenkeler overleden

17-05-2015

Gerard Sprenkeler is zaterdag 16 mei 2015 op 63-jarige leeftijd overleden. Hij wist pas sinds kort dat hij ongeneeslijk ziek was. Zijn overlijden komt bij de s.v. Grol hard aan.

Gerard was super supporter van Grol 1.  Hij was er altijd , thuis en uit. Bij uitwedstrijden kwam hij regelmatig met de fiets, ook al was het wat verder weg.  Fietsen was zijn vak en zijn hobby. Vele Grollenaren kennen hem ook van de rijwiel- en bromfietszaak, samen met zijn broer Willie.

Gerard heeft zijn hele jeugd bij de s.v. Grol gespeeld als doelman. Zijn grote talent bracht hem op jonge leeftijd al in Grol 1. Door een blessure duurde dat jammer genoeg maar één seizoen. Daarna stak hij al zijn energie in de zaak die hij samen met zijn broer van zijn vader overnam.  Maar de hechte band met zijn club s.v. Grol bleef in stand. Zo was bij vele fancy fairs die elk half jaar worden gehouden bij de Grol een fiets de hoofdprijs. En die prijs kwam Gerard dan persoonlijk uitreiken. Waardoor hij meteen afspraken met de gelukkige winnaar kon maken over service en onderhoud.

Maar Gerard was niet alleen sponsor van de fancy fair, ook de s.v. Grol en het Marveld Toernooi kon op zijn bijdrage rekenen.  In alle opzichten was Gerard een warm verenigingsmens.  Hij kwam met veel plezier naar het sportpark en wij zagen hem allemaal graag. Heel erg jammer dat dit zo abrupt afgebroken is. In 2013 ontving hij nog de Gouden Grol speld voor zijn 50-jarig lidmaatschap.

Heel Groenlo en de s.v. Grol zullen Gerard gaan missen.

Wij wensen zijn vrouw Maria, de kinderen Jeroen, Peter, Marieke, Marco en de kleinkinderen veel sterkte in de komende tijd.

Namens het hoofdbestuur en de leden van de s.v. Grol,

Hans Scheinck,  voorzitter.