Jeugdleiders bijeenkomst 2007

04-03-2007

Op vrijdagavond 2 maart werd er door het jeugdbestuur van de s.v. Grol weer een jaarlijkse jeugdleideravond georganiseerd. Voor de aanwezigen begon Christian Reinders iedereen welkom te heten. Het woord werd snel gegeven aan jeugdvoorzitter Marco Frank. Hij had de nodige bestuurlijke mededelingen deed en had een speciaal woord van welkom voor de nieuwe jeugdleiders, die sinds de winterstop ons jeugdleiderkorps zijn komen versterken. Marco kon verder melden dat voor alle selectieteams de trainers bekend zijn. Voor Grol D1 is dat Rene Jansen, voor E1 Ronnie Baten. Voor F1 zijn dat Max de Vries jr. en Marc van Meurs die zich tevens gaan bezig houden met het opleiden van de spelers van F2 t/m F4.

In het eerste gedeelte van het programma was de tijd voor Jos Porskamp. Middels een powerpoint presentatie bracht Jos een uiteenzetting van de technische zaken. Hij blikte terug op de zaken die zijn gebeurd sinds hij aangetreden is en de voortgang van het technisch beleid voor de komende tijd. In een goed helder verhaal gaf Jos weer waar nu de komende tijd de ‘speerpunten’ liggen. Hierbij ging hij ook wat nader in op de scoutinggroep die nu geformeerd is. Naast Jos zelf hebben daar op dit moment Max de Vries sr en Theo Kaak zitting in. Om alle spelers in kaart te brengen is er een database op gezet met alle spelers informatie die in de afgelopen jaren verzameld is. De intentie is om de scoutinggroep uit te breiden.

Na een korte pauze werd de avond hervat door de jeugdleiders/trainers/scheidsrechters te onderwerpen aan een spelregelwedstrijd. In geformeerde groepjes moesten zij diep graven in hun voetbalkennis. Het bleek wel weer dat er rondom voetbal altijd wel discussie ontstaat over het hoe te interpreteren van regels. Na deze ronde had iedereen toch een versnapering nodig alvorens we de laatste ronde, algemene voetbalvragen, aan de jeugdleiders voor konden leggen. In deze ronde waren de vragen zeer ludiek en de echte kenner kon ze weten. Na 33 smeuïge vragen ‘rondom’ voetbal werd de avond om 22.00 uur besloten en werd de avond nog gezellig informeel verder voortgezet.