Grol verliest 2 - 0 van kampioen Quick 1888

08-05-2016

Zowel Grol als Quick 1888 hadden de drie punten nodig. Grol voor klassebehoud en Quick 1888 om kampioen te worden. Het sportpark van Quick zit midden in een renovatie, dit kwam de ambiance niet ten goede, maar het nieuwe kunstgrasveld lag er perfect bij.

Quick 1888 was qua voetbal zeker een klasse beter dan Grol en liet zien over een kampioensploeg te beschikken. In de eerste helft kon Grol niet meer dan tegenhouden en liet het zich zeer ver terugzakken. De spitsen Mark van Haarlem en Maarten Verstegen waren de gevaarlijkste spelers aan Nijmeegse kant. Maar daarnaast beschikte Quick over negen andere zeer goede spelers in de basisopstelling. Na tien minuten belandde een schot van Maarten Verstegen op de paal en voorkwam Max de Vries met een fantastische redding dat een afstandsschot van Youssef Ouchene in de bovenhoek verdween. Veel tijd om hiervan na te genieten had Max niet. Quick kwam steeds dichter bij het doel van Grol en combineerde door tot in het 16-meter gebied. Na 19 minuten leidt dit tot de 1 - 0 door Gianluca de Jong. Een prachtig schot van de zijkant verdwijnt over Max de Vries in de hoek.

Foto's: Streekgids.nl

Quick verzuimt de voorsprong verder uit te bouwen, mede door voortreffelijk keeperswerk van Max de Vries. Na een half uur spelen caramboleerde een afstandsschot van Kay Thomassen via de onderkant lat en de doellijn het veld weer in. Even later kan Gianluca de Jong zijn tweede scoren van die dag, maar hij schiet, gelukkig voor Grol, hoog over. Pas na 40 minuten wordt Grol voor de eerste keer gevaarlijk. Michel Kamphuis, die vrij doorgang heeft naar het doel van keeper Sjors de Bruin, wordt ten onrechte voor buitenspel afgefloten. Even later krijgt Mathijs Warnar, na goed stoorwerk van Eduardo, een zeer grote kans, maar komt niet verder dan een schot over Sjors de Bruin op de lat.

Na rust neemt Quick 1888 wat gas terug. Dat komt hen bijna duur te staan. Na 70 minuten belandt een afstandspegel van Kai Ordelmans op de lat. Grol heeft nog steeds hoop op een verrassend gelijkspel. Maar deze hoop vervliegt snel. Een minuut later tikt Maarten Verstegen aan de andere kant eenvoudig de 2 - 0 binnen en is de wedstrijd gelopen. Mark van Haarlem heeft nog twee kansen op de derde treffer, maar verzuimt de score voor Quick verder uit te bouwen, en ook Maarten Verstegen komt nog oog in oog met Max, waarin Max de sterkste bleek. In de laatste tien minuten gebeurde er niet veel meer en de eindstand werd daarmee uiteindelijk een toch wel verdiende 2 – 0 overwinning voor het sterke Quick 1888. Wel jammer dat Grol niet voor een verrassing heeft kunnen zorgen.

Hiermee is Quick 1888 kampioen geworden van de 2e klasse I. Proficiat! Grol blijft ondanks deze nederlaag uitzicht houden op direkt klassebehoud. Moet er maandag 16 mei, 2e pinksterdag, om 14.00 uur (!) thuis wel gewonnen worden van Rheden, die de punten ook nodig heeft voor direkt klassebehoud. Een wedstrijd vol belangen dus. Komt allen en moedig Grol aan.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 25
Wedstrijd: Quick 1888 - s.v. Grol
Scheidsrechter: dhr. G. A. Harmelink
Ruststand: 1 - 0
Eindstand: 2 - 0
Scoreverloop: 19e min. 1 - 0 Gianluca de Jong
71e min. 2 - 0 Maarten Verstegen
Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.
Opstelling Grol: Keeper: Max de Vries;
Achter: Wouter Pillen, Michel Kamphuis, Ramon Landewers (72e min. Roel Bruins), Johan Houben;
Midden: Kai Ordelmans, Rob Temmink, Jelle Kornegoor, Eduardo de Sousa Cavalcante (68e min. Ties ten Barge);
Voor: Mart Zieverink (85e min. Quint Kristen), Mathijs Warnar.
Bijzonderheden: Door verlies van Grol tegen Quick 1888 behaalt Quick 1888 het kampioenschap in de 2e klasse I.
Door de gunstige uitslagen kan Grol zich volgende week door winst bij Rheden veilig spelen.

Uitslagen 2e klasse

Quick 1888 - Grol 2 - 0