Sv Grol, Rohda Raalte en Bon Boys winnen Wissink D- en E-toernooi

23-05-2016

GROENLO-In een prachtige ambiance werd twee dagen lang sportief gestreden om de sportieve eer en prachtige glimmende bekers. Kwamen zaterdag 16 D-teams uit op de tweede editie van het toernooi, zondag bonden 16 E-teams en 6 meisjesteams met elkaar de strijd aan om de prijzen. In de E-klasse was het Bon Boys dat met de hoofdprijs aan de haal ging, bij de meisjes Rohda Raalte. In D-klasse was het sv Grol dat verrassend haar eigen toernooi won. “Hier hadden we vooraf niet op gerekend, want we hadden een zeer sterk bezet toernooi, met ook enkele teams die hoger spelen dan Grol, ” aldus Marc Rots, toernooivoorzitter. Een tevreden toernooivoorzitter, zondagmiddag na afloop van het toernooi. “We hebben twee dagen prachtig weer gehad. Zondag zag het er eerst niet goed uit, maar we hebben geluk gehad. Ook met onze vrijwilligers. Mensen die al wat langer meelopen binnen sv Grol, maar ook jongeren uit de vereniging. Bart Huijskes en Pelle Walterbos in de organisatie, en jongens uit hun teams A2 en A3 als vrijwilliger, maar ook jongens uit de B- en C-klasse zelfs. Niet te vergeten de mannen van de Woensdaggroep die een perfect verzorgd sportcomplex afleverden. Wij hebben het daarna met zijn allen direct na afloop weer opgeruimd. Als we dan na afloop een bericht krijgen van het sportparkbeheer dat we complimenten krijgen voor de manier waarop we alles hebben achtergelaten, dan ben in ik daar bijzonder trots op. We zijn veel mensen dankbaar voor het succes. Niet te vergeten onze sponsoren. We hebben een hoge gunfactor merken we. Daar zijn we blij mee. We hopen volgend jaar weer op al deze vrijwilligers en sponsoren een beroep te mogen doen. Het succes van het toernooi is van ons allen samen.”

Leuke potjes

Het niveau van het gebodene was beide dagen enorm hoog, evenals het tempo op de zondag, door te spelen volgens het zogenaamde Twin Games principe, op kleinere veldjes. Snelle spelhervattingen, meer doelpunten, geen buitenspel. Zowel de spelers als de toeschouwers genoten van leuke potjes fanatiek voetbal. Ben Bomers die vanwege zijn Koninklijke Onderscheiding die hij onlangs opgespeld kreeg als waardering voor al zijn verdiensten voor sv Grol en de Grolse samenleving de eer kreeg de prijzen uit te reiken op zaterdag voelde zich vereerd dat hij de prijs van speler van het toernooi uit mocht reiken aan Stef te Veluwe. “Het is erg leuk dat ik jou die prijs uit mag reiken als speler van VDZ Arnhem. Mijn zoon Tjalle voetbalt daar en jouw vader Freddy heb ik enkele jaren onder mijn hoede gehad als speler bij Grol.”

Grol D1 wint het sterk bezette D-toernooi

Uitslagen:

Meisjes E: 1. Rohda Raalte 2. Sportlust Glanerbrug 3. Sp Neede

Jongens E: 1. Bon Boys 2. Sv Grol 3. 1FC Bocholt

Jongens D: 1. Sv Grol 2. Rohda Raalte 3. Excelsior ‘31

Voetballers van het toernooi: Stef te Veluwe (VDZ, D-klasse), Florian Vork (FC Bocholt, E-klasse), Vivian van Maurik (Rohda Raalte, Meisjes E)

Keeper van het toernooi: Bram Pieper (Bon Boys, E-klasse), Vera Maarsen (sv Grol Meisjes E) Doelman FC Bocholt (D-klasse)

Winnaars Shoot Outs: Grol E1 (Jongens E), Sp Neede (Meisjes E), Stadtlohn (D-klasse)

Grol E1 behaalde een verdienstelijke 2e plek en won de Shootouts

Vera Maarsen van Grol Meisjes E werd uitgeroepen tot beste keepster bij de meisjes