Grol haalt uit tegen Rigtersbleek

08-04-2007

Leed Grol 1 bij de start van de voetbalcompetitie 2006-2007 op eigen bodem na een 2-0 voorsprong een onterechte 2-3 nederlaag tegen Rigtersbleek, afgelopen Paaszaterdag werd de titelkandidaat in de tweede klasse J van de KNVB op het sportpark ‘De Bleek’ in Enschede door de Grolequipe op een gevoelige 5-0 nederlaag getrakteerd.

Een fantastische prestatie, waarvan niemand vooraf had durven dromen, zeker niet toen een tweetal spelers (aanvoerder Frank Oosterholt en Jean-Paul Papen) te laat op het appèl kwamen voor de wedstrijdbespreking. Trainer André Simmelink kende geen pardon en plaatste de overtreders op de bank, waardoor de als reserves aangewezen Wouter Scharenborg en Sander Nijhoff toch aan de aftrap verschenen. Beide spelers waren op revanche belust en speelden vervolgens extra gemotiveerd de wedstrijd uit.

Onder leiding van de professioneel en uitstekend leidende scheidsrechter H. Wossink uit Haaksbergen speelde Grol een goede wedstrijd en had in beide helften de beste kansen. Desondanks was er bij rust nog niet gescoord.

In de tweede helft brak de Grolse beer los. Reeds na 4 minuten spelen was het al 0-1. Rechtsachter Jorrit Splitthof lanceerde de snelle Erwin van de Wolfshaar, die de bal op een uitgekookte wijze in het vijandige doel prikte. Toen het na 15 minuten spelen in de tweede helft 0-2 werd door een eigen doelpunt van Rigtersbleek, was de wedstrijd in feite gespeeld. De Enschedese ploeg ging voluit op de aanval spelen, waarbij de Grolverdediging onder leiding van soeverein spelende Patrick Blanckenborg geen kans weggaf. De Grolaanval kreeg dientengevolge de nodige extra ruimte. Na 23 minuten scoorde Erwin van de Wolfshaar na een wervelende actie van de goed spelende Kevin Stöteler. Verdediger Wouter Scharenborg tekende na 37 minuten voor de vierde treffer na voorbereidend werk van Sander Nijhoff en Erwin van de Wolfshaar zorgde 3 minuten vóór tijd voor een onvervalste hattrick na wederom een goede inleiding van de zijde van Kevin Stöteler. Laatstgenoemde speler had zelfs voor de zesde treffer kunnen zorgen, maar zijn uitgekiende hakbal trof helaas geen doel.

Opstelling Grol tegen Rigtersbleek:

Doel: Mark Reinders;

Achter: Jorrit Splitthof, Wouter Scharenborg, Patrick Blanckenborg en Tom Groot Kormelink;

Midden: Sander Nijhoff, Joost Frank, Lennard Walterbos (82e min. Jean-Paul Papen) en Björn Koldewey (65e min. Frank Oosterholt);

Voor: Erwin van de Wolfshaar en Tom Kaak (59e min. Kevin Stöteler).

Uitslagen Paaszaterdag:

Tubantia – Berghuizen   4-1

Rigtersbleek – Grol       0-5

Wedstrijden Paasmaandag:

DOS ’19 – Heino

Rigtersbleek – ATC ‘65

Tubantia – Vogido

De Zweef – Berghuizen

Grol – PH (aanvang: 14.30 uur)