Shirayuri Cup op sportpark Den Elshof

27-03-2018

Al 5 jaar bezoekt Kashiwa Russell uit Japan Groenlo voor een trainingskamp. Vanwege de positieve ervaringen zal dit jaar naast Kashiwa Russel ook Shirayuri Seagulls (amateurclub) uit Japan naar Groenlo komen met hun elftal onder de 12 jaar.

In Japan heeft Shirayuri Seagulls sinds twee jaar een toernooi georganiseerd waarbij de spelers naast het spelen ook zichzelf moeten coachen, de stand moeten bijhouden, moeten scheidsrechteren, de opening moeten verzorgen, Japanse thee en lunch uitdelen en de prijsuitreiking moeten doen. Een speciaal project waarbij de spelers centraal staan en het gaat om de algemene ontwikkeling van de spelers.

Deze unieke toernooivorm zal op zaterdag 31 maart voor het eerst op buitenlandse bodem plaatsvinden en wel op ons eigen sportpark Den Elshof. Naast de Shirayuri Seagulls en SV Grol, zullen ook Longa ’30, FC Eibergen, FC Trias en Bon Boys met een JO-13 team deelnemen aan dit toernooi.

Om 09:00 uur zal het toernooi centraal geopend worden, waarna er om 09:15 afgetrapt gaat worden aan de eerste wedstrijden. Na de lunch wordt er gespeeld om de bovenste plekken, met als hoogtepunt de finale om 14:15. De prijsuitreiking vindt plaats om 15:00 uur.

De organisatie nodigt iedereen van harte uit om op deze competitie-vrije dag een kijkje te komen nemen. Wij zien je graag de 31e!

Bekijk hieronder de trailer van de Shirayuri Cup Nederland