Grol 7 bereikt bekerfinale

11-05-2007

GROENLO - Donderdagavond 10 mei is Grol 7 er in een zinderende wedstrijd in geslaagd om door te dringen tot de bekerfinale van de KNVB. Het team van leider Henk Porskamp ontpopt zich dit seizoen als een echte cupfighter. De afgelopen 3 weken werden op donderdagavonden bekerwedstrijden gespeeld tegen achtereenvolgens Buurse 3, RKPSC 3 en RKPSC 4. Tegen Buurse 3 wist men na het nemen van strafschoppen door te dringen tot de ¼ finales. Grote man in deze wedstrijd was keeper Peter Hartman.
Van de 4 genomen strafschoppen wist hij er 3 te stoppen. Met zo’n keeper in de goal is het dan ook een koud kunstje om een ronde verder te komen.  Om de ½ finale te bereiken moest Grol 7 de volgende donderdag aantreden tegen RKPSC 3 uit Pannerden.

In Pannerden werd het een spectaculaire wedstrijd. Door goals van Marcel ten Barge en Rik Konings kwam men op een 2-0 voorsprong. In nog geen 5 minuten tijd werd deze voorsprong daarna echter ook weer weggeven en was de ruststand 2-2. In een 2e helft, waarin RKPSC 3 in eerste instantie de meeste en beste kansen kreeg, werd er echter tot 5 minuten voor het laatste fluitsignaal niet meer gescoord. Na een flitsende counter was het Martijn Burgers die de wedstrijd wist te beslissen en de eindstand van 3-2 in het voordeel van Grol 7  op het scorebord liet aantekenen.

Na loting werd vervolgens RKPSC 4 aangewezen als ½ finale tegenstander. Het lot was Grol 7 dit keer gunstig gezind, want eindelijk kwam er een thuiswedstrijd uit de koker. Na een gelijkopgaande 1e helft, waarin Grol 7 wel het meeste balbezit had, was het een paar minuten voor het rustsignaal Martijn van Geemen, die na een splijtende pass van Richard Baten, de score wist open te breken. Na een kwartier in de 2e helft was het Sander Wiggers, die met een werkelijk sublieme lob, Grol 7 op een 2-0 voorsprong wist te zetten. De wedstrijd leek gespeeld, maar niets was minder waar. RKPSC 4 gooide alles op de aanval en zette Grol 7 geweldig onder druk. 10 minuten voor het einde van deze wedstrijd leverde dit de toch wel verdiende 2-1 stand op. Mede door een aantal fantastische reddingen van een wederom in topvorm verkerende keeper Peter Hartman wist Grol 7 erger te voorkomen en was de uiteindelijke eindstand 2-1 in het voordeel van Grol 7. Het gewenste resultaat was bereikt : Grol 7 had zich geplaatst voor de finale. Deze finale zal gespeeld worden op zondag 20 mei a.s. om 12.00 uur in Gaanderen. Tegenstander in deze finale is Veluwezoom 5.

Al met al een geweldig prestatie van Grol 7 en het team van Henk Porskamp is nu ook vastbesloten om het karwei af te maken en dus 20 mei de beker mee naar Groenlo te nemen